روسیه: جبهه النصره در تدارک برای انجام اقدامات تحریک آمیز در سوریه است

© Sputnik / Ali Hassanروسیه: جبهه النصره در تدارک برای انجام اقدامات تحریک آمیز در سوریه است
روسیه: جبهه النصره در تدارک برای انجام اقدامات تحریک آمیز در سوریه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
تروریست های گروهک جبهه النصره (گروه ممنوع در روسیه) در تدارک برای اقدامات تحریک آمیز در سوریه با استفاده از مواد سمی بر اساس سناریویی از پیش تعیین شده با مشارکت "کلاه سفیدها" است.

به گزارش اسپوتنیک،  وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد، که تروریست های گروهک جبهه النصره (ممنوع در روسیه) در تدارک برای اقدامات تحریک آمیز در سوریه با استفاده از مواد سمی بر اساس سناریوی تدوین شده با مشارکت "کلاه سفیدها" است.

صحنه سازی کاربرد سلاح های شیمیایی در ادلب توسط کلاه سفید ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2020
صحنه سازی کاربرد سلاح های شیمیایی در ادلب توسط کلاه سفید ها

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه گفته شده است: "از یک منبع معتبر، اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می دهد گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه در تدارک برای انجام اقدامات تحریک آمیز دیگری با استفاده از مواد سمی بر اساس سناریویی با مشارکت کلاه سفیدها است. مفروض است که آنها اکنون در حال جمع آوری این مواد در منطقه کاهش تنش ادلب در شمال کشور هستند و این مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده خواهد شد."
این وزارتخانه افزود که در اقداماتی که در سوریه و توسط همدستان آنها "به پیشنهاد متصدیان خارجی آنها" انجام می شود، به تاکتیک های نمایشی حملات شیمیایی متوسل می شوند، و مسئولیت این تحرکات "در چارچوب عواقب کارزار تبلیغاتی ترویج یافته" بطور مداوم بر گردن دولت سوریه انداخته می شود.
در بیانیه مذکور آمده است: "در آستانه یک مرحله مهم از زیست دولت سوریه- برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در 26 مه- خطر استفاده از چنین روش های کثیف در حال افزایش است. در این خصوص، ما ابراز امیدواری می کنیم که افشای اطلاعات فوق، احتمالاً به برهم زدن این برنامه های جنایتکارانه و جلوگیری از مرگ افراد بی گناه کمک کند."
انتخابات ریاست جمهوری سوریه در تاریخ 26 ماه مه برگزار خواهد شد. بیش از 10 هزار شعبه اخذ رأی از 7 صبح تا 7 عصر در سراسر کشور دایر خواهند بود. تاریخ 25 ماه مه روز سکوت اعلام شده است، در صورت درخواست هر یک از استان ها، زمان رأی گیری می تواند پنج ساعت تمدید شود. علاوه بر بشار اسد، رئیس دولت فعلی، عبدالله سلوم عبدالله و محمود احمد مرعی کاندیدا های ریاست جمهوری سوریه هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала