لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، شرایطی را ذکر کرد که مسکو قصد دارد روابط خود را با کشورهای غربی بر اساس آنها ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف گفت: "ما آماده دوستي با غرب هستيم، اما تاكيد می کنم : فقط با بر اساس احساس كرامت خود كه ما در طول قرن ها و هزاره هاي موجوديت كشورمان از نياكان خود به ارث برده ايم. سعادت شهروندان ما هدف اصلی سیاست خارجی ما است".

شوخی لاوروف در مورد دیدار پوتین با بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
شوخی لاوروف در مورد دیدار پوتین با بایدن

وزیر امور خارجه روسیه افزود که در عین حال ، روسیه نمی تواند بدون توجه به تاریخ و سنت های خود  که برای هر شهروند روسیه ارزشمند است روابط خود را توسعه دهد.

لاوروف گفت:"ما همیشه به غرور ملی خود پایبند بوده ایم  این یک ویژگی بسیار مهم است که  همه ملت ها از آن برخوردار نیستند و از وطن دوستی از جمله دفاع از عدالت و تمایل به کمک به ضعفا پیروی کرده ایم. این بزرگترین خصوصیات انسانی است که در زندگی روزمره و عادی آنها را تحسین می کنیمو به این دلیل   آنها باید بدون شک در مواضع ما ما در صحنه بین المللی بازتاب یابند."

در این هفته رئیس دیپلماسی روسیه در حاشیه جلسه وزیران شورای قطب شمال در ریکیاویک با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرد. به گفته لاوروف ، طرفین پیشنهادهایی را برای  روسای جمهور دو کشور برای دیدار آنها از جمله در مورد موضوعات ثبات استراتژیک  تهیه می کنند. وی گفتگو با وزیر امور خارجه آمریکا را سازنده خواند و آمادگی مسكو برای "پاك كردن آوارهای " به جا مانده از دولت های قبلی آمریکا در روابط دو کشور را خاطرنشان کرد.. بلینکن گفت که به نفع واشنگتن است که اجرای تحریم ها علیه  Nord Stream 2 AG، اپراتور خط لوله گاز "نورد استریم 2" و رهبری آنرا متوقف کند. کرملین این نکته  را "علامت مثبتی" دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала