روسیه خواهان آتش بس دراز مدت بین اسرائیل و حماس است

© REUTERS / Ibraheem Abu Mustafaروسیه خواهان آتش بس طولانی مدت بین اسرائیل و حماس است
روسیه خواهان آتش بس طولانی مدت بین اسرائیل و حماس است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
اشتراک
دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در جلسه مجمع عمومی این سازمان اعلام کرد روسیه خواستار آن است که توافق بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها در مورد آتش بس طولانی مدت باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی گفت:"چند ساعت پیش گزارش هایی مبنی بر دستیابی به توافق آتش بس دریافت شد . خیلی مایل هستیم که این قرارداد طولانی مدت باشد."

حماس شرایط رعایت آتش‌بس را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2021
حماس شرایط رعایت آتش‌بس را اعلام کرد

کابینه امنیتی اسرائیل پنجشنبه شب به اتفاق آرا پیشنهاد مصر را برای آتش بس بی قید و شرط دو جانبه تصویب کرد که بعداً اجرا خواهد شد. طاهر آن نونو، مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که اگر اسرائیل به آتش بس پایبند باشد ، این جنبش آن را رعایت خواهد کرد.

درگیری های اسرائیل و فلسطینی ها در اوایل ماه مه پس از تلاش برای اخراج چندین خانواده عرب از محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی شدت پیدا کرده و منجر به رویارویی گسترده بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل شد. پس از آن ، درگیری ها بین جنبش حماس و دولت یهودیان  آغاز شد.

از 10 ماه مه، حدود 4000 موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که برخی از آنها در خود این منطقه فلسطینی نشین سقوط کرده اند. حدود 90 درصد موشکهایی که به سوی شهرهای اسرائیل شلیک گردیدند، توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین رهگیری شدند. طبق آخرین اطلاعات ، 12 نفر در اسرائیل جان خود را از دست دادند و بیش از 50 نفر به شدت زخمی شدند. تل آویو صدها حمله تلافی جویانه انجام داده و تعداد کشته شدگان فلسطینی به 227 نفر رسیده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала