مناسبات اتریش و ایران پس از لغو سفر ظریف تغییری نخواهد کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
اشتراک
خطیب‌زاده: روابط دوجانبه ایران و اتریش به دلیل اهتزاز پرچم اسرائیل بر فراز مقر صدراعظم اتریش دچار تغییر نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد که مناسبات دوجانبه ایران و اتریش  پس از لغو سفر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به وین به دلیل آنکه نخست وزیر و وزیر امورخارجه اتریش تصمیم به افراشتن پرچم اسرائیل بر فراز وزارتخانه به عنوان حمایت از اسرائیل کردند، تغییری نخواهد کرد.

ظریف پیشنهاد ایجاد کارزاری برای ثبت جنایات اسرائیل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2021
ظریف پیشنهاد ایجاد کارزاری برای ثبت جنایات اسرائیل داد

شایان ذکر است که چندی پیش خبر لغو سفر ظریف به وین منتشر شد. منابع اتریشی در توضیح علت لغو این سفر، خبر دادند اعلام حمایت اتریش از اسرائیل باعث این تصمیم شده است.

 در پی حملات اخیر اسرائیلی‌ها به فلسطین و مسجد‌الاقصی و واکنش‌ گروه‌های فلسطینی به این حملات، پرچم اسرائیل بر فراز مقر نخست‌وزیری و وزارت خارجه اتریش در حمایت از اسرائیل برافراشته شد. در خبر منتشره آمده بود: «محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در اقدامی در لحظه آخر سفر خود به اتریش را به خاطر وجود پرچم‌اسرائیل بر فراز مقر نخست‌وزیری و وزارت خارجه در وین لغو کرد». وزارت امور خارجه اتریش در‌این‌باره گفت که لغو این سفر در روابط خوب دیرینه ما و کانال‌های باز ارتباطی با ایران تغییری ایجاد نخواهد کرد. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه، در پاسخ به سؤالی در‌این‌باره بدون ورود به جزئیات گفته بود: «آقای ظریف، سفر در این شرایط را به مصلحت ندانست و لذا ترتیبات سفر نهایی نشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала