واکنش اسرائیل به توئیت اخیر معاون وزیر خارجه ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اسرائیل به توئیت اخیر معاون وزیر خارجه ایران
واکنش اسرائیل به توئیت اخیر معاون وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2021
اشتراک
یک مقام وزارت امورخارجه اسرائیل به انتقاد عباس عراقچی از وجود پرچم های دولت یهودیان بر فراز ساختمان های دولتی در وین واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، اَلون اوشپیز، مدیرکل وزارت امورخارجه اسرائیل در واکنش به  توئیت عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران که این روزها برای مذاکره بر سر چگونگی احیای برجام در وین، پایتخت اتریش به سر می برد، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: شوکه کننده و دردآور دو هزار راکتی است که توسط گروه مورد حمایت ایران به سوی جوامع اسرائیلی شلیک شده است.

​او در ادامه برافراشته شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمان ها در وین را به عنوان ''کشوری  که ارزش هایی مشترک با اتریش دارد''، امری طبیعی توصیف کرد و گفت: بهتر است به دیدن پرچم عادت کنید.

پیشتر عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در واکنش به دیده شدن پرچم اسرائیل بر فراز ساختمانهای دولتی وین در  توئیتر خود نوشته بود: " وین مقر آژانس انرژی هسته ای و سازمان ملل است و ... تاکنون میزبان بزرگی برای مذاکرات بوده است. دیدن پرچم رژیم اشغالگر که به طرز وحشیانه ای ده ها غیرنظامی بی گناه، و بسیاری از کودکان را در طی چند روز به طرز وحشیانه ای کشت، در بیشتر دفاتر اداری دولتی در وین، بسیار تکان دهنده و دردناک است. ما در کنار فلسطین ایستاده ایم."

گفتنی است، عصر 10 ماه مه (دوشنبه)، اوضاع در مرز اسرائیل و نوار غزه فلسطین  به دنبال اخراج چندین خانواده فلسطینی از محله شیخ جراح در اورشلیم شرقی به شدت متشنج شد. در نتیجه حملات موشکی تقریباً مداوم فلسطینی ها به شهرک های اسرائیلی، شش اسرائیلی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. اسرائیل به نوار غزه حمله کرد و اهداف متعلق به گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را مورد حمله قرار داد و چندین شبه نظامی از جمله فرماندهان نظامی ارشد جنبش را نابود کرد. براساس اطلاعات وزارت بهداشت فلسطین، تا کنون 131 فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل كشته و 900 نفر زخمی شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала