ربیعی: دیپلماسی ایران در وین برای رفع تحریم ها خوب پیش رفته است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران بیان داشت که دیپلماسی جمهوری اسلامی در وین برای رفع تحریم ها و دوستی با همسایگان به خوبی پیش رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه گفت: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در وین برای رفع تحریم‌ها و دوستی با همسایگان برای حل مسائل و گسترش مناسبات به‌خوبی پیش می‌رود، کاهش تنش و افزایش امید به اعاده وحدت امت و اولویت سیاست خارجی ماست و مسائلی مانند حقوق فلسطینی‌ها تلاشی مشترک برای بازسازی منطقه و عادی‌سازی و پیوند ملت‌های منطقه در دستورکار سیاست خارجی ما قرار دارد.

سخنگوی دولت ایران افزود: مذاکرات در سطح نمایندگان ویژه در دولت صورت گرفته است و تا وصول نتیجه ادامه دارد‌؛ روند مذاکرات مثبت ارزیابی می‌شود. ما در طول سال‌های گذشته از گفتگو میان همسایگان از جمله عربستان سعودی حمایت و استقبال کرده‌ایم و امروز روزنه‌های امیدواری به رفع اختلافات گشوده شده است.

وی خاطر نشان کرد که باور داریم که اکنون زمان مناسبی برای خاتمه دادن به این اختلافات و احیای سنت همسایگی حسنه و برادرانه است و بیان داشت: درهای دیپلماسی در زمان حاضر بین ما و کشورهای همسایه باز است و در برخی موارد نشانه‌های مثبتی دیده می‌شود اما همه طرف‌ها همچنان به تلاش بیشتری نیاز دارند تا اطمینان پیدا کنیم که بازگرداندن ثبات به منطقه و ایجاد صلحی پایدار برای همه ملت‌های منطقه در مسیری که شایسته است، پیش می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала