رسانه: پوتین روسیه را به مرحله جدیدی در سیاست جهانی می رساند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: پوتین روسیه را به مرحله جدیدی در سیاست جهانی می رساند
رسانه: پوتین روسیه را به مرحله جدیدی در سیاست جهانی می رساند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
توماس یگر، کارشناس مجله آلمانی فوکوس می نویسد، دستگاه زیردریایی بدون سرنشین "پوزئیدون" و موشک هایپرسونیک "زیرکن" به روسیه امکان می دهد تا مقام خود را به عنوان ابرقدرت حفظ کرده و امنیت حاکمیت ملی خود را تضمین کند.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس معتقد است تشدید تقابل در فضای کیهانی  که تشکیل نیروی فضایی، رده جدیدی از نیروهای مسلح در ایالات متحده آمریکا حاکی از آن است و همچنین برنامه های چین برای ساخت یک ایستگاه فضایی  ممکن است مانع حفظ مقام ابرقدرتی روسیه شود و  به همین دلیل است که مسکو "پتانسیل ارعاب استراتژیک" خود را مدرنیزه می کند.

تلاش های بایدن برای تهدید پوتین فاجعه بار می باشد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2021
تلاش های بایدن برای تهدید پوتین فاجعه بار می باشد

نویسنده مقاله منتشره در مجله آلمانی از جمله به دستگاه زیردریایی اتمی  بدون سرنشین "پوزئیدون" و موشک هایپرسونیک زیرکن  اشاره می کند.

این کارشناس ضمن صحبت در مورد  "پوزئیدون" می نویسد که اکنون روسیه می تواند از اعماق اقیانوس حمله تلافی جویانه هسته ای انجام دهد.

وی توضیح داد: "طبق توصیفات ، پوزئیدون به سرعت به ساحل دشمن نزدیک می شود و در آنجا سونامی رادیواکتیو ایجاد می کند."

یگر در مورد موشک زیرکن، به سرعت بسیار زیاد آن اشاره کرد که باعث می شود هدف قراردادن ان غیرممکن شود. وی همچنین یادآور شد که روسیه برای "ارعاب  بیشتر" به مدرن سازی این موشک  ادامه می دهد.

معتقد است که این دو نوع سلاح جدید به مسکو امکان می دهد تا از نفوذش در جهان را تأمین کرده و از کشیده شدن خود به  درگیری احتمالی بین ایالات متحده و چین جلوگیری کند.

یگر در پایان گفت: "پوتین کشور خود را به مرحله جدیدی در سیاست روسیه و جهان سوق می دهد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала