آمریکا: خبر تصمیم گیری درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران صحت ندارد

© REUTERS / POOLآمریکا: خبر تصمیم گیری درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران صحت ندارد
آمریکا: خبر تصمیم گیری درباره آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران صحت ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری ادعای مطرح شده از سوی شبکه سی. ان. ان به نقل از "سه منبع مطلع" را درباره تصمیم این کشور برای آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش در واکنش به ادعای شبکه سی. ان. ان در گزارشی مبنی بر این که دولت آمریکا در حال بررسی آزادسازی 1 میلیارد دلار از دارایی های ایران برای مصارف بشردوستانه است، نوشت: گزارش ها مبنی بر این که در حال بررسی آزادسازی دارایی‌های ایران به عنوان حرکتی یک جانبه برای تهران هستیم، صحت ندارد و پیش از انتشار آن نیز این مسئله را روشن ساخته بودیم. 

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
یک مقام ارشد آمریکایی از احتمال بازگشت دو جانبه واشنگتن و تهران به برجام سخن گفت

پرایس ادامه داد: همان طور که گفته‌ایم، هر حرکت اساسی از سوی آمریکا باید بخشی از روندی باشد که در آن هر دو طرف وارد عمل می شوند. 

شبکه سی. ان. ان ادعای آزادسازی 1 میلیارد دلار از دارایی های ایران را به نقل از سه منبع مطلع که در جریان مذاکرات هسته‌ای وین هستند مطرح کرده و نوشته بود که این اقدام آمریکا از روی نشان دادن حسن نیت به ایران خواهد بود. 

این شبکه همچنین مطرح کرده بود که این پول از طریق کانال مالی سوییس به ایران انتقال داده خواهد شد. 

چندین هفته است که پایتخت اتریش میزبان جلسات منظم رو در رو کمیسیون برجام و جلسات غیررسمی بین آنها است. تا به امروز، سه کارگروه ایجاد شده است، دو گروه - در مورد لغو تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده و موضوع هسته ای - به دنبال اقدامات مشخصی هستند که باید برای بازگرداندن کامل توافق هسته ای توسط تهران و واشنگتن برداشته شود. وظیفه گروه خبره سوم توافق در مورد ترتیب این مراحل است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала