تاکید روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نظامی آمریکا در سوریه

© AFP 2023 / Chris Kleponisتاکید روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نظامی آمریکا در سوریه
تاکید روسیه بر غیرقانونی بودن حضور نظامی آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
اشتراک
سفارت روسیه در واشنگتن در واکنش به اتهام پنتاگون به مسكو مبنی بر نقض سازوكار رفع درگیری و تنش در سوریه، یادآوری كرد كه حضور نظامی آمریكا در سوریه غیرقانونی است.

به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون پیشتر روز سه شنبه ، روسیه را به نقض مکانیسم رفع درگیری و تنش در سوریه متهم کرد.

​در بیانیه نمایندگی دیپلماتیک روسیه در توییتر آمده است: "ما می خواهیم یادآوری کنیم که در درجه اول حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است. بنابراین ، ایالات متحده حق انتقاد از اقدامات قانونی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه را ندارد که طبق  دعوت دولت سوریه عمل می کنند ".

درگیری مسلحانه در سوریه از سال 2011 ادامه دارد. از سال 2014 ، ایالات متحده و متحدانش در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش، گروه ممنوعه در روسیه) عملیات نظامی انجام می دهند و در سوریه بدون اجازه مقامات این کشور فعالیت می کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، حتی قبل از انتخابش در سال 2016  قول داد نیروهای خود را از این کشور خارج کند و در دسامبر 2018 نیز این موضوع را اعلام کرد. با این حال، او سپس تصمیم گرفت بخشی از ارتش آمریکا را برای محافظت از میادین نفتی که درآمد آنها تا حدی به نیروهای دموکراتیک سوریه وابسته به آمریکا می رسد، در این کشور باقی بگذارد. مقامات سوریه این اقدامات را اشغالگری می دانند.

بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه ، در ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد اگر ایالات متحده و ترکیه پس از نابودی تروریست ها سوریه را ترک نکنند ، سوری ها یک قیام مردمی را علیه آنها  آغاز می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала