عراقچی: با خروج نام اکثر افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها موافقت شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: با خروج نام اکثر افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها موافقت شده است
عراقچی: با خروج نام اکثر افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها موافقت شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران از موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادهای این کشور از فهرست تحریم‌ها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین پس از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام درباره فهرست تحریم‌ها بیان داشت:‌ تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود داد.

نماینده روسیه: دور جدید مذاکرات برجامی جمعه برگزار می‌شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
نماینده روسیه: دور جدید مذاکرات برجامی جمعه برگزار می‌شود

عراقچی در مصاحبه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر نموده است، اظهار داشت: در کنار این برخی افراد، اشخاص و نهادها هستند که به صورت خاص مورد تحریم واقع شدند و لیست بلندبالایی است. مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد و بیش از اکثریت آنها تا الان موافقت شده که از فهرست تحریم‌ها خارج شوند.

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین تصریح کرد: دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

پیش از این میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام داشته بود که دور جدید مذاکرات درباره برجام، ۱۷ اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала