ژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد

© Fotolia / Vadimsadovskiژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد
ژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
اشتراک
سرلشکر جان ریموند فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد روسیه و چین چنان سلاح هایی تولید کرده اند که می تواند ماهواره های ایالات متحده را مختل یا نابود کند.

به گزارش اسپوتنیک، ریموند قبلاً در اوایل ماه مارس نیز ارزیابی مشابهی را انجام داده بود. وی در آن زمان  به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود  امکانات روسیه و چین در فضای کیهانی  موجب نگرانی ایالات متحده می شود. در همان زمان، وی خاطرنشان کرد که هر دو کشور دارای سامانه های لیزری زیادی با سطح قدرت مختلف هستند که برای از بین بردن یا آسیب رساندن به ماهواره ها از زمین یا غیر فعال کردن آنها مناسب است. در همین راستا دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه اظهار داشته بود که ترس ایالات متحده از فعالیت روسیه در فضا بی اساس است  زیرا روسیه کشوری صلح دوست است.

قطب شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
به‌روزرسانی ماهواره‌های آمریکایی و کانادا برای مقابله با روسیه

سرلشکر جان ریموند در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: "فضا دقیقاً مانند هوا،  زمین و دریا منطقه عملیات جنگی است و این همان چیزی است که طی چند سال گذشته واقعاً تحقق یافته که هم چین که تهدید همیشگی ما است و هم روسیه سلاح هایی تولید کرده اند که هم می توانند ماهواره های ما را غیرفعال کنند یا آنها را از زمین یا فضا  یا از فضای مجازی نابود کنند".

در عین حال به گفته وی هدف ایالات متحده "درگیری نیست که از فضا آغاز شود یا به آن گسترش یابد." بنابراین ایالات متحده باید از"چنین رویدادی جلوگیری کند و  فضای کیهانی  باید برای همه امن باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала