سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیق درمورد ادعای انتقال اطلاعات به ایران از سوی کری هستند

© AFP 2023 / POOL / SUSAN WALSHسناتورهای آمریکایی خواستار تحقیق درمورد ادعای انتقال اطلاعات به ایران از سوی کری هستند
سناتورهای آمریکایی خواستار تحقیق درمورد ادعای انتقال اطلاعات به ایران از سوی کری هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2021
اشتراک
سناتورهای جمهوری خواه نامه ای برای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده و در آن خواستار تحقیق درباره ادعای انتقال اطلاعات به ایران از سوی جان کری، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در امور آب و هوایی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اطلاع داده است.

روز یکشنبه ، رسانه ها مطالبی ا منتشر کردند که در آنها بخشی از گفتگوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سعید لیلاز ، اقتصاددان ایرانی  نقل می شود که در مارس سال جاری انجام شد. این گفتگو چند موضوع را در بر گرفته است. وزیر خارجه ایران می گوید وزیر خارجه پیشین آمریکا به وی گفته اسرائیل حداقل 200 بار به اهداف مرتبط با ایران در سوریه حمله کرده است.

سناتورهای آمریکایی در نامه خودمی گویند: "ما این نامه برای ابراز نگرانی جدی در مورد موضع جان كری ، فرستاده ویژه رئیس جمهور در امور آب و هوا و عضو شورای امنیت آمریکا می نویسیم که در راستای همکاری با دشمنان ایالات متحده علیه منافع امنیت ملی ما است. از شما می خواهیم كه درباره اتهامات وارده به جان كری درباره واگذاری اطلاعات به محمدجواد ظریف تحقیقات صورت بگیرد. اگر این اتهامات تأیید شود ، از شما می خواهیم کری را از گروه امنیت ملی خارج کنید".

پیش از این ، كری اتهامات وارده در اینباره را رد كرد که در سمت وزیر خارجه آمریكا درباره عملیات اسرائیل در سوریه به ظریف اطلاعات داده است.

فاکس نیوز اعلام کرد  تعدادی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره نیز قبلاً گزارش هاس منتشره  در مورد انتقال داده ها به ایران را خیانت به اسرائیل ، متحد مهم آمریکا در منطقه توصیف کرده و حتی برخی خواستار استعفای کری از سمت خود در دولت بایدن و تحقیق در مورد اقدامات او شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала