بورل اعتراف کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند دسترسی روسیه به سوئیفت را قطع کند

© AP Photo / Virginia Mayoبورل اعتراف کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند روسیه را از سویفت جدا کند
بورل اعتراف کرد که اتحادیه اروپا نمی تواند روسیه را از سویفت جدا کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
جوزف بورل: سوئیفت یک سازمان خصوصی بین المللی است، از این نظر اتحادیه اروپا هیچ صلاحیتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی، در سخنرانی با نمایندگان در جلسه عمومی پارلمان اروپا، اذعان داشت که نهادهای اتحادیه اروپا از نظر فشار بر روسیه محدود هستند و سیاست خارجی "همچنان در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا است".

وی افزود: "کشورهای اتحادیه اروپا باید وحدت خود را حفظ کنند. پایتخت های اتحادیه اروپا سیاست در قبال روسیه را تعیین می کنند. ما در اتحادیه اروپا در تلاشیم یک خط سیاست خارجی واحد ایجاد کنیم، اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، سیاست خارجی همچنان در اختیار کشورهای عضو است. اگر وحدت نباشد پس هیچ سیاست مشترک اروپایی وجود نخواهد داشت ... رهبران کشورهای اتحادیه اروپا نباید در بروکسل یک حرف بزنند و سپس هنگام بازگشت به پایتخت خود، متفاوت عمل کنند".

بورل: گسترش تحریم ها علیه روسیه را تایید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2021
بورل: گسترش تحریم ها علیه روسیه را تایید کرد

بورل همچنین به درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای قطع ارتباط روسیه با سیستم پرداخت های بین المللی سوئیفت و متوقف کردن اجرای نورد استریم 2 اشاره کرد.

وی ادامه داد: سوئیفت یک سازمان خصوصی بین المللی است، از این نظر اتحادیه اروپا هیچ صلاحیتی ندارد ... نورد استریم یک موضوع بحث برانگیز است. کمیسیون اروپا پیش از این گفته بود که این پروژه در خدمت تنوع بخشیدن به منابع انرژی اتحادیه اروپا نیست. اما این مسئولیت شرکت های خصوصی است، اتحادیه اروپا ابزاری برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت این پروژه خصوصی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала