لاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد

© AFP 2023 / Vesa Moilanen/Lehtikuvaلاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه و اتحادیه اروپا متهم کرد
لاوروف انگلیس را به تلاش برای تضعیف روابط روسیه  و اتحادیه اروپا متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد انگلیس "نقش خرابکارانه" جدی در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا دارد.

به گزارش اسپوتنیک، لاروروف گفت:"از نظر روابط روسیه و اروپا، من فکر می کنم مثل گذشته انگلیسی ها یک نقش خرابکارانه فعال  و بسیار جدی بازی می کنند. آنها از اتحادیه اروپا خارج شدند اما از این لحاظ فعالیت آنها کاهش نمی یابد. برعکس، آنها در تلاشند تا هر چه بیشتر بر مواضع اعضای اتحادیه اروپا در رابطه با مسکو تاثیر بگذارند."

لاوروف: روسیه مبنایی برای جایگزینی سیستم مالی سوئیفت دارد

 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2021
لاوروف: روسیه مبنایی برای جایگزینی سیستم مالی سوئیفت دارد + ویدیو

وزیر امور خارجه روسیه افزود:"اما ، می دانید، آنها سیگنالهایی برای ما ارسال می كنند و پیشنهاد می كنند بعضی از تماسها برقرار شود. یعنی خودشان از برقراری ارتباط خودداری نمی كنند اما سعی می كنند دیگران را از این کار منصرف كنند. باز هم احتمالاً تمایل به داشتن انحصار در این موارد دارند و دوباره می خواهند ثابت کنند بسیار بالاتر از دیگران هستند.

به گفته وی، "در اینجا هیچ چیز تعجب آور نیست". وزیر خارجه روسیه  به اتهامات بی اساس انگلیس به روسیه اشاره کرده و به عنوان نمونه ماجرای مسمومیت الكساندر لیتویننكو، مامور سابق سازمان امنیت روسیه در سال 2006 را ذکر كرد.  لاوروف گفت: "دادگاه  بر اساس یک الگو آغاز می شود و  سپس اعلام می شود غیر غلنی خواهد بود زیرا برای صدور حکم لازم است با اسناد سرویس های اطلاعاتی آشنا شود و سپس حکم اعلام می شود."

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "هیچ کس این مطالب را هرگز ندیده است. اما ما را باور کنید ، همانطور که شوارتزنگر گفت" به من اعتماد کنید. "اما من هنوز بیشتر از طرفداران ریگان هستم که می گوید اعتماد کنید اما بررسی کنید. به ما اجازه بررسی نمی دهند اما می گویند اعتماد کنید.

لاوروف یادآور شد پس از سال 2014، فاجعه سقوط بوئینگ مالزی بر فراز شرق اوکراین رخ داد پس از آن چهار کشور - هلند ، بلژیک ، اتریش و اوکراین "با هم جمع شدند  و بدون حضور مالزی، صاحب هواپیما کم خود را صادر کردند

4 مارس 2018 سرگئی اسکریپال ، که قبلاً در فدراسیون روسیه به جرم خیانت محکوم شده بود  و دخترش یولیا در سالسبری انگلیس مسموم شدند که باعث یک رسوایی بین المللی شد. لندن معتقد است که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال ها نقش داشته است و مسکو این را قاطعانه انکار می کند. وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که "پرونده اسکریپال" به دلیل عدم وجود هیچ مدرکی مبنی برنقش روسیه  در مقابل چشمان ما در حال فروپاشی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала