به عقیده پنتاگون، آمریکا به جنگ بین اسرائیل و ایران کشانده نخواهد شد

© Photo / Rudi Rietبه عقیده پنتاگون، آمریکا به جنگ بین اسرائیل و ایران کشانده نخواهد شد
به عقیده پنتاگون، آمریکا به جنگ بین اسرائیل و ایران کشانده نخواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
اشتراک
ژنرال کنت مک کنزی ، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ، روز پنجشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت اوضاع فعلی در روابط اسرائیل و ایران، احتمال وقوع درگیری مسلحانه بین این دو کشور را نشان نمی دهد و واشنگتن معتقد نیست که حتی در صورت رخ دادن این درگیری آمریکا به ان کشانده شود.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال کنت مک کنزی در پاسخ به سوالی در اینباره گفت: "فکر نمی کنم  كه ما به چنین جنگی کشانده شویم."

فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2021
فرمانده ارشد آمریکایی: دقت موشک‌های ایرانی بهتر از گذشته شده است

مکنزی گفت: "وقتی حملات صورت می گیرد، بسیار نگران کننده است و ما هنگام وقوع آنها  ابراز نگرانی می کنیم." "با این حال ، من نمی گویم که ما در آستانه یک درگیری هستیم و اگر درگیری شروع شود ، ایالات متحده نباید به طور اتوماتیک از یک طرف حمایت کند یعنی در نهایت ضرورت اتوماتیک وارد شدن به جنگ برای ما  وجود ندارد. به این ترتیب مطمئن هستم که ما قادر خواهیم بود فاصله خود را حفظ کرده و مطابق با منافع خود در این زمینه رفتار کنیم "،

از وی همچنین سوال شد که آیا اسرائیل ایالات متحده را از برنامه های خود برای انجام برخی حملات مطلع می کند؟ مکنزی پاسخ داد: "این یک مسئله عملیاتی است که من امروز نمی توانم اینجا درباره آن بحث کنم."

پیش از این ، ایستگاه تلویزیونی الجزیره قطر  با استناد به نظر تعدادی از کارشناسان اسرائیلی روایتی را ارائه داد که طبق ان موشکی که روز پنجشنبه در فاصله 30 کیلومتری از راکتور هسته ای اسرائیل در دیمونا سقوط کرد ، می توانست توسط ایران از خاک سوریه پرتاب شود. یک کارشناس اظهار داشت که این موشک در واکنش به خرابکاری در تأسیسات هسته ای نطنز در 11 آوریل پرتاب شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از این صریحاً اسرائیل را به دست داشتن در حادثه رخ داده در تاسیسات هسته ای نطنز متهم کرده بود.

خود مکنزی قبلاً در جلسه گفت و شنودی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا اظهار نظر کرده بود  که این حمله عمدی به خاک اسرائیل نبوده است. طبق اطلاعات وی ، این موشک توسط سامانه های پدافند هوایی سوریه شلیک شده است که "پاسخ حملات اسرائیل" را داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала