وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای با ایران فعلا نتیجه مشخصی نداده است

© AP Photo / Carolyn Kasterوزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای با ایران فعلا نتیجه مشخصی نداده است
وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای با ایران فعلا نتیجه مشخصی نداده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2021
اشتراک
مذاکرات چند جانبه حول برنامه هسته ای ایران فعلا منجر به تحقق نتایج مشخصی نشده است.

به گزارش اسپوتنیک روز چهارشنبه ند پرایس سخنگوی مطبوعاتی وزارت خارجه در گفتگوی خبری با خبرنگاران در این خصوص اطلاع داد.

وی در خصوص انتشار مقاله ای در وال استریت ژورنال اظهار نظر نمود که نوشته بود دولت آمریکا به تهران اعلام کرده است که آمادگی دارد تحریم های یک جانبه صنعت نفت و بخش مالی ایران و همچنین بانک مرکزی را لغو کند. منابع بی نام وال استریت ژورنال اعلام کردند که آمریکا درباره آمادگی خود به ایران در مذاکرات وین خبر داده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
ربیعی: در مذاکرات وین هیچ امتیازی خارج از برجام نمی دهیم

پرایس ضمن ارزیابی از دیدارها در پایتخت اتریش گفت: «این مذاکرات سازنده و عملی بودند. ما موفق شدیم که نشانه هایی از پیشرفت را ببینیم. اما بدیهی است که هنوز دور از تحقق شکل مشخصی از نتایج هستیم.»

وی افزود: «وقتی مسئله مربوط به ایران باشد، شما حق دارید: نشانه های روشنی از پیشرفت بودند. اما من دلم نمی خواهد که غلو کنم.»

این دیپلمات گفت: «آنچه که من درباره ایران گفتم بدیهی است که حقیقت باقی می ماند: در مقابل ما راه بسیار طولانی است، طولانی تر از آنچه که ما در آینه با دید به گذشته می بینیم. و این موضوع به دلیل چالش های ذاتی این روند مذاکره است. خیلی از این چالش ها از بین نمی روند.»

پرایس افزود: «و البته بی اعتمادی بین طرفین از جمله بین آمریکا و ایران، بین ایران و سایر مذاکره کنندگان وجود دارد. موانع زیادی برای غلبه کردن وجود دارند.»  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала