گرینفیلد: موضع آمریکا در خصوص برجام روشن است

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل
 لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
اشتراک
آمریکا برای بازگشت به برجام، چه شرطی گذاشته است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «هاآرتص»، لیندا توماس-گرینفیلد» سفیر ایالات متحده در سازمان ملل از مواضع اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی حمایت کرد و بازگشت آمریکا به برجام را به بازگشت کامل ایران به تعهدات برجامی منوط کرد.

واشنگتن پست: بایدن تمایل زیادی برای نزدیکی به اسرائیل ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
واشنگتن پست: بایدن تمایل زیادی برای نزدیکی به اسرائیل ندارد

گرینفیلد در ادامه افزود: «موضع آمریکا در خصوص برجام روشن است: ما آمادگی داریم در صورت بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش، به این توافق بازگردیم و همانطور که با مشارکت خود در گفت‌وگوهای وین نشان داده‌ایم، در حال همکاری با شرکای بین‌المللی خود هستیم تا مشخص شود که این امر امکانپذیر است یا خیر. دولت بایدن مواضع مشترکی با تل‌آویو در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارد اما قصد دارد از طریق دیپلماسی به این هدف دست یابد.

همچنان به حمایت از اسرائیل در سازمان ملل ادامه خواهیم داد، به ویژه زمانی‌که اسرائیل به صورت ناعادلانه و نامتناسب با قطعنامه‌ها و اقدامات یکجانبه هدف گرفته می‌شود. این به مفهوم آن نیست که ما تمایلی نداریم که درباره موضوعات مربوط به اسرائیل و فلسطینیان در سازمان ملل بحث و گفت‌وگو کنیم بلکه این به مفهوم آن است که ما از هدف‌گیری یک‌طرفه اسرائیل که هیچ کمکی به نزدیک‌تر شدن ما به صلح نمی‌کند، حمایت نمی‌کنیم.

دولت بایدن به تلاش برای گسترش چرخه صلح در خاورمیانه (غرب آسیا) که نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کل منطقه خوب است، ادامه می‌دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала