ژنرال اسرائیلی: برنامه هسته ای ایران از بین نمی رود

© AP Photo / APTNژنرال اسرائیلی: برنامه هسته ای ایران از بین نمی رود
ژنرال اسرائیلی: برنامه هسته ای ایران از بین نمی رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی اسرائیل بیان داشت که از بین بردن برنامه هسته ای ایران کاری بسیار مشکل است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال عاموس یادلین رییس سابق اداره اطلاعات ارتش اسراییل در گفتگو با شبکه آمریکایی سی ان بی سی بیان داشت که اسراییل نمی تواند همان طور که قابلیت های هسته ای عراق و سوریه را در سال های 1981 و 2007 با یک حمله نظامی از بین برد، قابلیت های هسته ای ایران را نیز با حملات نظامی از میان ببرد.

ژنرال بازنشسته و مدیر اجرایی موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو در خصوص تفاوت برنامه هسته ای ایران با برنامه هسته ای عراق و سوریه گفت:" برنامه ایران بسیار غنی تر و پراکنده تر است، در حالی که کل تاسیسات هسته ای عراق و سوریه در یک مکان متمرکز شده بودند. برنامه هسته ای ایران در ده ها مکان است، بسیاری از آنها در اعماق کوه ها دفن شده اند. علاوه بر این، مشخص نیست آژانس های اطلاعاتی از تمام جزئیات و مکان های برنامه هسته ای ایران اطلاعات کامل داشته باشند."

آژانس اتمی: از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران اطمینان داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
آژانس اتمی: از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران اطمینان داریم

وی خاطر نشان کرد:" ایران با عراق و سوریه تفاوت زیادی دارد. صدام و بشار اسد در سال های 1981 و 2007 از حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای شان غافلگیر شدند اما فاکتور غافلگیری در ایران وجود ندارد چون آنها 20 سال است که منتظر حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات خود هستند."

یادلین بیان داشت: "ایران از آنچه ما در گذشته انجام داده ایم آموخته است البته ما نیز از آنچه آنها انجام داده اند آموخته ایم و در حال حاضر توانایی های بیشتری داریم."

یادلین ضمن انتقاد از سیاست دولت بایدن در تلاش برای احیای برجام، ادامه داد: دادن امتیازات زیاد به ایران و بازگشت به توافق پراشتباه سال 2015 (برجام) یک اشتباه دیگر است... ببینید سرعت آنها در چرخش به غنی سازی 60 درصدی چقدر است؟ این به خاطر اشتباهاتی است که در برجام روی داده و این توافق نتوانسته قابلیت های هسته ای ایران را بکاهد. سرعت آنها به قدری است که می توانند به سرعت اورانیوم کافی برای تولید 2 تا3 بمب اتمی را در اختیار داشته باشند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала