قالیباف: از تصمیم گیری تا اقدام هسته ای فاصله ای کوتاه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / قالیباف: از تصمیم گیری تا اقدام هسته ای فاصله ای کوتاه است
قالیباف: از تصمیم گیری تا اقدام هسته ای فاصله ای کوتاه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
اشتراک
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بیان داشت که فاصله زمانی بین تصمیم گیری و اقدام در صنعت هسته ای به کوتاه ترین زمان رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه قوه مقننه گفت: در پایان هفته گذشته بار دیگر جوانان دانشمند و خداباور ایرانی، مجاهدتی کردند که مایۀ افتخار ایران عزیز شد. رسیدن به محصول اورانیوم با غنای 60 درصد اتفاقی دوران‌ساز و قدرت‌آفرین از لحاظ علمی و فناوری بود که پیام های سیاسی مهمی نیز به همراه داشت. دشمنان مردم ایران به فعالیت‌های تروریستی، علیه صنعت‌ هسته‌ای دل بسته بودند و انتظار داشتند که با اقدامات تروریستی، فعالیت‌ هسته‌ای ایران متوقف و یا بسیار کُند شود؛ غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در چارچوب مادۀ یک قانون اقدام راهبردی، آنهم در مدت زمانی بسیار کوتاه، نشان داد که فاصلۀ زمانی میان تصمیم‌گیری و اقدام در صنعت هسته‌ای کشورمان با همت جوانانِ دانشمند ایرانی به کمترین میزان رسیده است.

نماینده تهران درمجلس بیان داشت: غنی سازی 60 درصدی، همچنین پاسخی قاطع به طراحیِ دشمن برای تضعیف دست برتر کشور در فرایند مذاکرات بود. با اجرایی شدن قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، قفل‌های صنعت هسته‌ای شکسته شد و قدرتی برای تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای تولید کرد تا بتواند از این ظرفیت برای تحقق هدف رفع کامل همۀ تحریم‌ها استفاده کنند.

رئیس مجلس در خصوص حادثه نطنز گفت: در میانۀ این مسیر، دشمن با خرابکاری در نطنز تلاش کرد موضع مذاکراتی ایران را تضعیف و دست مردم ایران را خالی کند اما دستاوردِ غنی‌سازیِ 60‌درصدی به طرف مقابل نشان داد که این قبیل اقدامات به جای آنکه به زعم آنها تهدیدی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران باشد، در عمل به فرصتی کم نظیر برای برداشتن گام‌هایی بلندتر در جهت پیشرفت صنعت هسته‌ای تبدیل شده است.

آژانس اتمی: از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران اطمینان داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2021
آژانس اتمی: از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی در ایران اطمینان داریم

رئیس نهاد قانون گذاری اظهارداشت: دشمن، در کنار اقدامات تروریستی، راهبرد فرسایشی کردن مذاکرات را نیز طراحی کرده است تا بتواند تمام ساختار سیاسی و اقتصادی کشور را، بطور کامل مُعَطّلِ مذاکرات بدون هیچ نتیجۀ عملی کند؛ آنها می‌خواهند با فرسایشی کردن مذاکرات، خواسته‌های خود را با ترکیبی هماهنگ‌شده از فریب و فشار به ایران تحمیل کنند و مانع از دستیابی مردم ایران به اقتصاد بدون تحریم شوند. راهبرد مذاکرات فرسایشی با هوشمندی رهبر حکیم انقلاب افشا شد و دشمن باید بداند که مردم و مسئولان در ایران با صدایی واحد مبتنی بر قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها، فقط در صورت انجام تعهدات کامل توسط طرف مقابل به تعهدات خود در برجام عمل خواهند کرد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: در صورتی که تحریم‌ها علیه ایران به طور کامل رفع شود و آثارِ اقتصادیِ ملموسِ آن راستی آزمایی شود، ایران نیز تعهدات خود را عملی خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала