عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است

© REUTERS / Heinz-Peter Bader عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است
عراقچی: تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اعلام داشت که به نظر می‌رسد طرف‌های شرکت‌کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام در حال دستیابی به یک تفاهم جدید هستند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: امروز ما جلسه‌ای را برای بررسی روند پیشرفت بحث‌هایی که تا الان چه در حوزه رفع تحریم‌ها و چه در حوزه هسته‌ای صورت گرفته است، برگزار کردیم.

نماینده روسیه: اعضای برجام مذاکرات را برای پایانی موفقیت‌آمیز ادامه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
نماینده روسیه: اعضای برجام مذاکرات را برای پایانی موفقیت‌آمیز ادامه خواهند داد

عراقچی در مصاحبه با تلویزیون دولتی ایران بیان داشت: ما گزارش کارگروهها را مرور کردیم. بحث‌ها خوبی هم در جلسه کمیسیون مشترک صورت گرفت. به نظر می‌رسد که یک تفاهم جدید در حال شکل گرفتن است و اشتراک در هدف نهایی بین همه وجود دارد. مسیری که باید طی شود نیز اکنون شناخته‌شده‌تر از قبل است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: البته این مسیر یک مسیر آسان نخواهد بود.این‌طور نیست که اختلاف‌نظرها پایان یافته باشد. اختلاف‌نظرهای بعضاً جدی وجود دارد که باید در مذاکرات بعدی کاهش پیدا کند.

عراقچی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم که مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده است که طرف‌ها می‌توانند نگارش یک متن مشترک را آغاز کنند. این کار حداقل در حوزه‌هایی که اشتراک نظر وجود دارد، می‌تواند شروع شود.

وی افزود: هیأت ایرانی متون مد نظر خود را هم در حوزه هسته‌ای و هم در حوزه رفع تحریم‌ها آماده و به طرف‌های دیگر ارائه کرده است. ما معتقدیم متونی که ما آماده کرده‌ایم، می‌تواند مبنایی برای مذاکرت و همچنین مبنایی برای توافق نهایی باشد. نه اینکه توافق نهایی لزوماً مطابق متن ما باشد، اما این متون مبنای مذاکره قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала