دانشمند آمریكایی: اعمال تحریم های آمریكا علیه روسیه کار اشتباهی است

CC0 / / دانشمند آمریكایی: اعمال تحریم های آمریكا علیه روسیه کار اشتباهی است
دانشمند آمریكایی: اعمال تحریم های آمریكا علیه روسیه کار اشتباهی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
پروفسور آناتول لیون ، استاد دانشگاه جورج تاون در قطر در مقاله ای در پورتال Responsible Statecraft نوشت ایالات متحده باید قبل بر اعمال تحریم ها علیه مسکو وضعیت واقعی امور را ارزیابی می کرد واعمال تحریم های واشنگتن علیه مسکو را کار اشتباهی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، این دانشمند علوم سیاسی معتقد است: "وسواس و حساسیت در مورد تهدیدات مرگبار ناشی از روسیه" زامبی "جنگ سرد است که باید پس از پایان آن به خاک سپرده می شد. بایدن گفت که به سه دلیل روسیه را تحریم می کند اما همه آنها اشتباه  هستند ". به گفته لیون ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا ، باید از این عقیده كه دیگر كشورها را می توان با كمک تحریم ها تابع منافع آمریكا کرد، دست بكشد.

روسیه: پاسخ مسکو به تحریم های آمریکا به زودی اعلام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
روسیه: پاسخ مسکو به تحریم های آمریکا به زودی اعلام می شود

دانشمند آمریكایی سه نكته كلیدی را كه انگیزه اعمال تحریم ها است، ارزیابی كرد. اول ، داستان هک نرم افزار شرکت  SolarWindsاست. به گفته وی، این حمله نیست ، بلکه جاسوسی اینترنتی است، مانند عملیاتی است که واشنگتن علیه سایر کشورها انجام داده است. این کارشناس یادآوری کرد که ایالات متحده اسرائیل را به دلیل خرابکاری سایبری علیه ایران به هیچ وجه محکوم نکرده است.

لیون همچنین به موضوع تلاش برای دخالت در انتخابات ایالات متحده منتسب به روسیه پرداخت. وی تأکید کرد که واشنگتن نیز به نوبه خود آشکارا از مخالفان دولت در روسیه حمایت می کند. این متخصص به این نتیجه رسید که دولت بایدن قبل از اعمال تحریم ها باید درباره این موضوعات فکر می کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق قبل از اینکه واشنگتن این "راه خطرناک" را طی کند، رخ دهد.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده 15 آوریل ،بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه را ارائه كرد. آنها بیش از 30 شخص حقیقی و حقوقی را در بر می گیرند . در واشنگتن دلیل اعمال چنین تحریم هایی را اقدامات خصمانه روسیه در فضای مجازی و  دخالت مسکو در انتخابات آمریکا و امور دیگر کشورهای خارجی اعلام کرده اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که اعمال تحریم های جدید از سوی ایالات متحده با گفته های بایدن در مورد لزوم ایجاد روابط پایدار با مسکو مطابقت ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала