روزنامه کیهان خواستار حمله ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل شد

© Fotolia / Borna_Mirروزنامه کیهان خواستار حمله ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل شد
روزنامه کیهان خواستار حمله ایران به تاسیسات اتمی اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2021
اشتراک
کیهان، روزنامه کثیرالانتشار چاپ تهران خواستار مقابله به مثل در برابر خرابکاری در سایت غنی سازی نطنز و انجام اقدام عملی علیه تأسیسات اتمی اسرائیل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  عصر ایران، روزنامه کیهان یادداشت روز خود را با عنوان "مذاکره علیه منافع ملی!" به نقد رویکرد دولت در برابر حمله اسرائیل به تاسیسات نطنز اختصاص داد و خواهان حمله نظامی به تاسیسات هسته ای اسرائیل در دیمونا شد.

حملات ادعایی اخیر توسط اسرائیل و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
داده نمایی
حملات ادعایی اخیر توسط اسرائیل و ایران + داده نمایی

سعدالله زارعی در بخشی از این یادداشت نوشت: "... پاسخ اقدام عملی علیه تأسیسات اتمی ایران، انجام اقدام عملی علیه تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی است. نه اینکه ما استفاده از حقوق و صلاحیت‌های داخلی را به عنوان واکنش ایران به اعمال دشمنی اسرائیل سند بزنیم. متأسفانه رئیس‌جمهور با طرح این مسئله که پاسخ ما نصب موتورهای نسل 6 و آغاز غنی‌‌سازی 60 درصد است، در واقع اعلام کرد اقدام متقابلی علیه اسرائیل در کار نخواهد بود! این پالس غلط می‌تواند منشأ اقدامات ضدامنیتی جدید دشمنان علیه تأسیسات حساس و افراد متخصص ایرانی باشد."

"البته جمهوری اسلامی دست‌بسته نیست و پاسخ متناسب را دنبال می‌کند. نظر این قلم این است که براساس فرمول «چشم در برابر چشم» و «تهدید متقابل و هم‌طراز»، در پاسخ به حادثه نطنز، ایران باید اقداماتی را علیه تأسیسات «دیمونا»ی اسرائیل به اجرا بگذارد چرا که واکنش در هیچ سطح دیگری هم‌طراز و بازدارنده نخواهد بود. واکنش ایران باید اولاً داخل رژیم اسرائیل و ثانیاً تأسیسات هسته‌ای آن را هدف قرار دهد."

کیهان قدیمی‌ترین روزنامهٔ در حال انتشارِ ایران پس از روزنامهٔ اطّلاعات است. نخستین شمارهٔ روزنامه کیهان در تاریخ سوّمِ خردادِ ۱۳۲۱ در تهران منتشر شد. این روزنامه «محافظه کارترین روزنامه ایران» به حساب می‌آید. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان است. طبق گزارش نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷، سمت رسمی وی نمایندگی رهبر ایران است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала