طرح های آمریكا برای ارتش خود پس از خروج از افغانستان

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Patrol in Afghanistanطرح های آمریكا برای ارتش خود پس از خروج از افغانستان
طرح های آمریكا برای ارتش خود پس از خروج از افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2021
اشتراک
طرح های آمریكا برای سربازان خود پس از خروج آنها از افغانستان مشخص شد که طبق آنها از نیروهای آزاد شده برای مقابله با چالش ها در منطقه هند و اقیانوس آرام استفاده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز ، این مطلب را یک مقام عالی رتبه دولت ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است.

فرماندهان ارشد ارتش آمریکا خواستار حفظ حضور این کشور در افغانستان هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
فرماندهان ارشد ارتش آمریکا خواستار حفظ حضور این کشور در افغانستان هستند

وی افزود: "یكی از دلایلی كه رئیس جمهور و تیمش در افغانستان گام های محتاطانه برداشته اند ، ضرورت آزاد كردن وقت ، توجه و منابع رهبری و ارتش ما و تمركز بر آنچه ما به عنوان چالش های اصلی قرن 21 می دانیم ، است كه عمدتا در رابطه با منطقه هند و اقیانوسیه است. "

دولت آمریكا قبلاً اعلام كرده بود كه خروج نیروها از افغانستان را تا اول ماه مه آغاز و تا 11 سپتامبر به پایان می رساند. اظهار شده است که این خروج در هماهنگی کامل با متحدان و شرکا انجام خواهد شد. پیش از این، ناتو اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است تا 1 ماه مه، خروج هماهنگ و تدریجی نیروهای خود  را از افغانستان آغاز کند که قرار است چند ماه به طول انجامیده و تا ماه سپتامبر به پایان برسد.

قرار بود دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور قبلی ایالات متحده ،تا  اول ماه مه 2021 همه پرسنل نظامی را از افغانستان خارج کند. ارتش آمریكا پیش از این حضور نظامی خود در این كشور را در سال 2020 به نصف كاهش داده است. ایالات متحده آمریکا پس از حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 در نیویورک نیروهای مسلح خود  را وارد افغانستان کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала