عراقچی: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عراقچی: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند
 عراقچی: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را بسیار جدی و چالشی خواند و بار دیگر بر رفع همه تحریم ها تأکید کرد و گفت: اروپایی ها باید جدیت را در مذاکرات نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه پس از نشست امروز وین اعلام کرد: امروز جلسه کمیسیون مشترک مجدد برگزار و تقریبا دو ساعت به طول کشید. قرار شد گروه های کاری در حوزه هسته ای و رفع تحریم ها کار خودشان را امروز بعدازظهر از سر بگیرند. همه توافق داشتند که وارد کار جدی و عملی شویم و مجموعه تحریم هایی که آمریکا باید بردارد لیست و مجموعه اقداماتی که ایران باید انجام دهد نیز لیست شود و توافق درباره آن صورت بگیرد و اجرایی شود.

توافق کمیسیون مشترک برجام بر ادامه نشست درباره گفتگوهای فنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
توافق کمیسیون مشترک برجام بر ادامه نشست درباره گفتگوهای فنی

عراقچی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، بیان کرد: جلسه بسیار جدی و حتی چالشی بود. تحولاتی که بین این جلسه و جلسه قبل داشتیم از جمله حادثه نطنز و ... فضای جلسه را به شدت چالشی کرده بود و بحث ها از هر دو طرف خیلی جدی و متاثر از اتفاقات این مدت بود.

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: مواضع کشور را خیلی روشن در نشست بیان کردیم. حادثه نطنز چیزی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت و انتظار ما که کشورهای مقابل در برجام این حادثه را محکوم کنند انتظار کاملا جدی و به حقی بود. غیر از روسیه  و چین، سه کشور اروپایی نه تنها این کار را صورت ندادند، بلکه در حوزه تحریم ها مواردی را اضافه کردند.

آنها باید جدیت خودشان را در مذاکرات نشان دهند و این گونه نیست که با این حرکات بتوان به جمع بندی خوبی رسید، مگر این که کشورهای اروپایی جدیت را در عمل نشان دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала