اعلام نکات جدیدی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه

© Fotolia / Karen Grigoryanاعلام نکات جدیدی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
اعلام نکات جدیدی در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد تحریم های جدید آمریکا علیه مسکو اوراق قرضه دولتی روسیه را نیز هدف قرار خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ پیش از این اطلاع داده بود که واشنگتن اقدامات محدود کننده ای را علیه تقریباً 12 شهروند  و 20 سازمان روسیه اعمال خواهد کرد و ده دیپلمات را به دلیل مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و حملات سایبری از طریق SolarWinds اخراج خواهد کرد. به گفته منابع بلومبرگ ، ایالات متحده ممکن است این اقدامات را طی همین امروز پنجشنبه اعلام کند.

ورود ناوهای روسیه  به دریای سیاه در شرایط اعزام  ناوشکن های آمریکا به این دریا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
ورود ناوهای روسیه به دریای سیاه در شرایط اعزام ناوشکن های آمریکا به این دریا

به نوبه خود، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا ، فرمان گسترش ممنوعیت تجارت بانک های آمریكا با اوراق قرضه دولتی روسیه را صادر می كند.

در ماه دسامبر از یک حمله سایبری گسترده در ایالات متحده اطلاع حاصل شد. هکرها از آسیب پذیری نرم افزار Orion ساخته شده توسط شرکت  SolarWinds استفاده کردند که مشتریان آن بسیاری از نهادهای آمریکایی از جمله وزارت دادگستری ، وزارت امور خارجه ، آژانس امنیت ملی NSA) و بیش از 400 شرکت بزرگ بودند. سازمان های اطلاعاتی آمریکا این حمله را تلاشی برای به دست آوردن اطلاعات می دانند و روسیه را به دست داشتن در آن متهم می کنند. با این حال ، ایالات متحده متعاقباً اعتراف کرد که سازمان دهندگان حمله سایبری به اطلاعات حساس دسترسی پیدا نکردند.

طوری که جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کاخ سفید آماده است تا در پاسخ به این حمله از روش های مختلفی،  نه تنها اعمال تحریم ها ، بلکه ابزارهای "قابل مشاهده و نامرئی" استفاده کند و روزنامه یویورک تایمز نوشت که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای "ضد حمله پنهانی" به سیستم های روسیه است ، که رهبران ، سازمان اطلاعات و ارتش روسیه و نه جهان خارج از آن با خبر خواهند شد.

به نوبه خود رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه  ABC News  قول داد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاوان دخالت در انتخابات آمریکا را بپردازد.

مسکو بارها اتهام دست داشتن در حملات سایبری را رد کرد. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که این اتهامات بی اساس هستند و دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری تأکید کرد که روسیه هرگز در جرایم اینترنتی دخیل  نبوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала