درخواست ۲۷ سناتور آمریکایی از بایدن: باید به برجام بازگردیم

© Photo / Ttarasiukپیش نویس قطعنامه استیضاح بایدن به کنگره آمریکا تقدیم شد
پیش نویس قطعنامه استیضاح بایدن به کنگره آمریکا تقدیم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
۲۷ سناتور دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای ضمن اشاره به شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ، از جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا خواستند به توافق هسته‌ای (برجام) با ایران بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، در این نامه که به ابتکار کریس مورفی و تیم کین منتشر شده است، سناتورهای آمریکایی از گفت‌وگوی غیرمستقیم با نمایندگان ایران که هفته گذشته در وین آغاز شد و قرار است در هفته جاری ادامه یابد، استقبال کرده اند.

قدردانی روحانی از موضع روسیه در برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
قدردانی روحانی از موضع روسیه در برجام

در هفته‌های اخیر تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام افزایش یافته است.

سناتورها در نامه خود ضمن حمایت از رویکرد گام به گام برای بازگشت به برجام به معنی حذف گام به گام تحریم‌ها در برابر رعایت مفاد توافق توسط ایران، بازگشت به این توافق را یکی از «اولویت‌های امنیت ملی» برای دولت بایدن ارزیابی کرده‌اند.

در این نامه آمده است: «تصمیم پرزیدنت ترامپ برای خروج از برجام و دنبال کردن استراتژی فشار حداکثری نه تنها نتیجه‌بخش نبود، بلکه ایران را به توانایی تولید سلاح اتمی نزدیک‌تر نیز کرد.»

این نامه جدید کمتر از یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که ۴۳ سناتور دیگر در روز پنجم فروردین در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کرده و برای دستیابی به توافقی تازه با ایران، که موضوعات دیگر را نیز در بر گیرد، تلاش کند.

نامه جدید را سناتورهای سرشناسی چون برنی سندرز، دایان فاینستاین و الیزابت وارن امضا کرده‌اند. جالب اینجاست که یک سناتور دموکرات یعنی رابرت کِیسی از پنسیلوانیا هر دو نامه را امضا کرده است!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала