کاخ سفید نگرانی خود از غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران را اعلام نمود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کاخ سفید نگرانی خود را از غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران اعلام نمود
کاخ سفید نگرانی خود را از غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران اعلام نمود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2021
اشتراک
جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام نمود که واشنگتن آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی در تأسیسات هسته‌ای ایران را جدی می‌گیرد و عمیقاً از این رویداد نگران است.

به گزارش اسپوتنیک جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید سه‌شنبه شب در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن از آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد در تأسیسات هسته‌ای ایران را مسئله‌ای جدی تلقی می‌کند.

ایران غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را آغاز کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
ایران غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را آغاز کرد

سخنگوی کاخ سفید درباره غنی سازی 60 درصد در ایران اعلام کرد: "ابتدا باید بگویم که ما اعلامیه تحریک‌آمیز ایران مبنی بر تصمیم این کشور برای آغاز غنی‌سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را جدی می‌گیریم و معتقدیم که کشورهای 1+5 باید به اتفاق یکدیگر این اقدام را محکوم کنند.ما انتظار داریم که گفتگوها در وین اغاز شود".

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: "ما فکر می‌کنیم که دیپلماسی تنها راه پیش روی ماست و گفتگو کردن حتی به‌صورت غیرستقیم بهترین راه برای دستیابی به یک راه‌حل است. اما این بدان معنا نیست که ما نگران نیستیم."

پیش از این در خبرها امده بود که سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران از آغاز غنی‌سازی 60 درصدی خبر داد.

سید عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مذاکرات ایران و گروه 4+1 در وین به سر می برد در گفت‌وگو با خبرنگاران از از آغاز غنی سازی 60 درصد اورانیوم در کشور خبر داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала