فرانسه فضای مذاکرات برجامی در وین را سازنده ارزیابی کرد

© AFP 2023 / Ludovic Marinفرانسه فضای مذاکرات برجامی در وین را سازنده ارزیابی کرد
فرانسه فضای مذاکرات برجامی در وین را سازنده ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه اعلام داشت که مذاکرات وین در خصوص برجام در یک فضای سازنده برگزار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت که مذاکرات وین در مورد بازگشت ایران و ایالات متحده به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران در یک فضای سازنده در حال انجام است، مهم این است که تهران از نقض بیشتر تعهدات هسته‌ای که می‌تواند روند فعلی را تضعیف کند، خودداری نماید.

آمریکا ارزیابی خود از لغو تحریم‌های ایران را به اعضای برجام اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
آمریکا ارزیابی خود از لغو تحریم‌های ایران را به اعضای برجام اعلام کرد

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بیان داشت: مذاکرات وین در مورد بازگشت ایران و ایالات متحده به اجرای کامل برجام در یک فضای سازنده در حال انجام است. این مذاکرات اشتیاق مشترک همه طرف‌های توافق و ایالات متحده را به دستیابی سریع به یک راه حل دیپلماتیک که امکان حفظ برجام را فراهم می‌کند، نشان می‌دهند. با وجود موانع فنی و سیاسی زیادی که برای دستیابی به این هدف باید از بین ببریم، هفته اول کار، شروع مثبتی بود.

وی خاطر نشان شد: همانطور که ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در طول گفت‌و‌گوی سوم آوریل به همتای ایرانی خود یادآوری شد، در این زمینه مهمتر موضوع اینست که ایران از هرگونه نقض تعهدات هسته‌ای خود که می‌تواند روند فعلی را تضعیف کند، خودداری نماید.

لازم به ذکر است که دومین نشست حضوری کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  درباره برنامه هسته‌ای ایران روز جمعه در وین برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала