توضیح وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان بایدن در مورد پوتین

© AP Photo / Frederic J. Brownتوضیح وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان بایدن در مورد پوتین
توضیح وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سخنان بایدن در مورد پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2021
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست توضیح آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در خصوص سخنان جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در مورد ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه را منتشر کرده که از پیروی آمریکا از مصلحت گرایی سیاسی در رابطه با مسکو سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این بایدن، هنگامی که رسانه ها از او سوال کردند که آیا او همتای روس خود را "آدمکش" می داند ، پاسخ مثبت داده بود.

لاوروف: روسیه به هرگونه اقدام غیر دوستانه آمریکا پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
لاوروف: روسیه به هرگونه اقدام غیر دوستانه آمریکا پاسخ خواهد داد

خبرنگار روزنامه واشنگتن پست از وزیر امور خارجه آمریکا سوال کرد که چگونه بایدن می تواند به خود اجازه دهد چنین اظهاراتی را بر زبان آورد و  ضمناً  به دنبال همکاری با روسیه باشد.

به گفته بلینکن ، رئیس جمهور ایالات متحده به سیاست مبتنی بر "معیار مصلحت" پایبند است.

وزیر امور خارجه آمریکا  گفت: "بایدن  به وضوح دو چیز را می بیند. او باید روسیه را در قبال اقدامات خصمانه ای كه انجام می دهد ، پاسخگو بداند و در عین حال همچنان برای همکاری در زمینه های مورد علاقه متقابل آماده است."

پیش از این، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید از توضیح دادن در اینباره که آیا سخنان بایدن درباره پوتین "استعاره" بوده یا نه ، خودداری کرده بود. وی افزوده بود  رئیس جمهور آمریكا قبلاً اظهار داشته که نه در تماس مستقیم با رهبری روسیه و نه ارزیابی های علنی، در اظهار نظرهایش از خویشتن داری پیروی نخواهد کرد.

به نوبه خود ، ولادیمیر پوتین در مورد سخنان بایدن اظهار نظر کرد.  رئیس جمهور روسیه برای او آرزوی سلامتی کرده و به او یادآوری کرد که ارزیابی افراد دیگر مانند این است که در آینه نگاه کنی. پوتین همچنین همتای آمریکایی خود را به ادامه مناظره به صورت آنلاین برای بحث از جمله درباره مسائل مربوطه به ثبات استراتژیک دعوت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала