عراقچی: مذاکرات درباره بازگشت به توافق هسته ای در وین خیلی کامل نیست، اما پیشرفت داشته است

© AP Photo / Vahid Salemiعراقچی: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را میان آذربایجان و ارمنستان باز کند
عراقچی: پیشنهاد ایران می‌تواند مسیر صلح را میان آذربایجان و ارمنستان باز کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود که مذاکرات برنامه هسته ای ایران که در وین در حال انجام است خیلی کامل نیست، اما پیشرفت هایی در این راستا وجود داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه اظهار داشت که مذاکرات درباره بازگشت به توافق هسته ای در وین خیلی کامل نیست، اما پیشرفت داشته است.

انتقاد شدید نیکی هیلی به بایدن در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
انتقاد شدید هیلی به بایدن در خصوص برجام

کانال پرس تی وی به نقل از عراقچی گفت: "مذاکرات در وین در مورد توافق هسته ای هنوز خیلی کامل نیست ، اما پیشرفت وجود دارد." این دیپلمات ایرانی افزود: "ایالات متحده باید تمام تحریم های ضد ایرانی را لغو کند، سپس تهران به تعهدات خود در توافق نامه باز می گردد".

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران که به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با موضوع برجام در وین مستقر است، در باره این مذاکرات گفت:" به نظر من هنوز در موقعیتی نیستیم که بگوئیم (نشست ها) مثبت بوده یا منفی بوده، مسلما منفی نبوده است. به تعبیر من رو به جلو هست، سازنده هست، ولی هوز زود است که بتوان گفت که ما روند مثبتی را داریم جلو می رویم. فضای جلسات سازنده هست، مسیر ما مسیر رو به پیشرفتی است، ولی هنوز به نقطه ای که امیدوار باشیم که به یک روند مثبتی ان شاالله خواهیم رسید فاصله داریم، اگرچه ناامید نیستیم.

گفتنی است، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام در شهر وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار گفت‌وگو کرد. در جریان این سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران دیروز با وزیر خارجه اتریش نیز دیدار کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала