لاوروف: روسیه به هرگونه اقدام غیر دوستانه آمریکا پاسخ خواهد داد

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه به هرگونه اقدام غیر دوستانه آمریکا پاسخ خواهد داد
لاوروف: روسیه به هرگونه اقدام غیر دوستانه آمریکا پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ضمن تفسیر تصمیمات احتمالی ایالات متحده علیه روسیه گفت: مسکو به هرگونه اقدام غیر دوستانه واشنگتن پاسخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در قزاقستان، در مورد خبر منتشره توسط خبرگزاری بلومبرگ اظهار نظر کرده و گفت: "تفسیر این خبر دشوار است اما بدیهی است که  ما به هر اقدام غیر دوستانه ای پاسخ خواهیم داد. تا زمانی که تصمیمات مشخص را نبینم، نمی شود هیچ چیزی را اعلام کنم. من گزارش هایی را خواندم در اینباره که دولت آمریکا بررسی اقدامات خصمانه روسیه را به پایان رسانده است. آنها این کار را بسیار سریع انجام دادند ".

لاوروف: واشنگتن خط مشی احمقانه ای را علیه مسکو دنبال می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2021
لاوروف: واشنگتن خط مشی "احمقانه ای" را علیه مسکو دنبال می کند

پیشترخبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه منبع آگاه اطلاع داده بود ایالات متحده آمریکا در حال بررسی موضوع اعمال تحریم های جدید علیه مسکو و اخراج دیپلمات های روس از این کشور است.

به گفته این منابع، مقامات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بررسی حمله هکرها به شرکت  SolarWinds و دخالت در انتخابات در این کشور به پایان رسانده اند.

منابع نامبرده  یادآور می شوند که اقدامات احتمالی آمریکا می تواند شامل تدابیر محدود کننده و اخراج دیپلماتهای روس باشد که آنها را "ماموران اطلاعاتی" می دانند.

یکی ازمنابع  گفت که "پاسخ" واشنگتن به احتمالاً از چندین عنصر از جمله "تحریم افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و آژانس هایی که گفته می شود با دخالت در انتخابات ایالات متحده مرتبط هستند تشکیل خواهد شد".

در اوایل ژانویه ، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده (CISA) بیانیه مشترک سازمان  FBI و تعدادی دیگر از ساختارهای آمریکایی را منتشر کرد. طبق این بیانیه، روسیه احتمالاً در ورای حمله سایبری گسترده به مشتریان شرکت امنیت رایانه ای SolarWinds قرار داشته است. طوری که در واشنگتن احتمال داده  شد ، هدف از این حمله از جمله به سازمانهای دولتی در ایالت ها، کسب اطلاعات بود. با این حال ، متعاقباً گزارش شد که به سازمان دهندگان حمله نتوانستند به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده  آمادگی استفاده از ابزارهای مختلف در رابطه با حمله سایبری را دارد. به گفته وی ، اینها باید "نه فقط تحریم" باشد بلکه از دیگر ابزارهای "قابل مشاهده و نامرئی" نیز استفاده خواهد شد.

پیش از این ، بایدن در مصاحبه ای با ABC News قول داد كه پوتین ببه خاطر مداخله ادعایی در انتخابات آمریكا "تاوان " پس بدهد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه پیش از این اظهار داشته بود که مسکو در حملات سایبری نقش نداشته است. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تأکید کرد که اتهامات آمریکا مبنی بر دست داشتن  روسیه در حمله گسترده هکرها به آژانس های فدرال آمریکا بی اساس است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала