دیدار نماینده روسیه با رابرت مالی در خصوص برجام

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار نماینده روسیه با رابرت مالی در خصوص برجام
دیدار نماینده روسیه با رابرت مالی در خصوص برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از دیدار خود با نماینده آمریکا در امور ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اظهار داشت که با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران در وین دیدار و در خصوص برجام گفتگو کرده است.

اولیانوف در حساب توئیتری خود نوشت: امروز با (رابرت مالی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کردم. در جریان گفت و گوی کاری ما در مورد مسائل مرتبط با از سرگیری اجرای کامل توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توسط تمام طرف ها گفت وگو کردیم.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که در سال ۲۰۱۵ توسط شش کشور (انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه) و ایران منعقد شد، لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دسترسی تهران به سلاح هسته ای را پیش بینی می کند.

این توافق به خودی خود، حتی سه سال هم دوام نیاورد؛ در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت به طور یک طرفه از این قرارداد خارج و تحریم های سختی علیه تهران اعمال کند.

ایران در سال ۲۰۱۹، دقیقاً یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای، کاهش تدریجی تعهدات خود را در این توافق نامه با کنار گذاشتن محدودیت ها در تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала