آنکارا به دلیل تحریم واشنگتن از خرید محموله دوم S-400 صرف نظر نمی کند

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آنکارا به دلیل تحریم واشنگتن از خرید محموله دوم S-400 صرف نظر نمی کند
آنکارا به دلیل تحریم واشنگتن از خرید محموله دوم S-400 صرف نظر نمی کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2021
اشتراک
تحریم های واشنگتن علیه ترکیه باعث نمی شود که آنکارا از خرید محموله دوم سامانه های اس -400 ها امتناع ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، در پارلمان ترکیه موضوع خرید محموله دوم از اس 400 مورد بحث قرار گرفت. در این گزارش امده است که محدودیت ها ی اعمل شده توسط ایالات متحده از انجام معاملات مالی با آژانس صنایع دفاعی ترکیه مانه این نمی شود که ترکیه خرید اس 400 را از روسیه متوقف کند.

درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
درخواست آمریکا از ترکیه: اس 400 را فعال نکنید!

امریکا پیش از این  چهار مقام صنعت دفاع ترکیه را نیز در لیست سیاه قرار گرفتند. به ویژه، ورود آنها به ایالت متحده ممنوع است، دارایی های آنها در خاک آمریکا مسدود خواهد شد.

همانطور که احمد برات چونکار ، رئیس گروه پارلمانی ترکیه گفت موضوع خرید سیستم موشکی ضد هوایی همچنان حساس است ، با این حال ، آنکارا به موقع شرکای ناتو را در مورد قصد خود برای خرید S-400 اگاه می کند و تصمیم خود را رها نخواهد کرد

اوزتورک ییلماز معاون پارلمان ترکیه گفت: محدودیت های کنونی ایالات متحده تأثیر کمتری در تصمیم ترکیه خواهد داشت و هیچ تغییری در برنامه های خرید محموله دوم S-400 ایجاد نخواهد کرد.

این نماینده مجلس ترکیه گفت: "وزارت امور خارجه ایالات متحده می خواهد آنکارا را بترساند تا نشان دهد اگر ترکیه موضع خود را در مورد همکاری با روسیه تغییر ندهد، باید انتظار واکنش سخت تر داشته باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала