عراقچی: مذاکرات برجام در وین سازنده بود

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عراقچی: مذاکرات برجام در وین سازنده بود
 عراقچی: مذاکرات برجام در وین سازنده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
اشتراک
عراقچی پس از جلسه مذاکره کنندگان برجام در وین گفت که توافق کردیم دو گروه کاری تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود و این‌ها متشکل از کارشناسان همه کشورها بجز آمریکاست. آمریکا در هیچ جلسه‌ای که ایران حضور داشته باشد، حضور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از ایسنا، معاون سیاسی وزیر امور‌خارجه ایران در نشست وین قرار به تشکیل دو کار گروه شد این دو کار گروه یکی در حوزه تحریم ها و دیگری در حوزه هسته ای متشکل از کارشناسان ایرانی و کارشناسان ۱+۴ بدون حضور آمریکا کار خواهد کرد. در مجموع جلسه سازنده‌ای بود و توافق کردیم دو گروه کاری تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود و این‌ها متشکل از کارشناسان همه کشورها بجز آمریکاست. آمریکا در هیچ جلسه‌ای که ایران حضور داشته باشد، حضور ندارد و این سیاست قطعی ماست.

نشست های جداگانه اروپا با اعضای برجام و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2021
نشست های جداگانه اروپا با اعضای برجام و آمریکا

وی ادامه داد: وظیفه کارگروه‌ها این است که مجموعه اقداماتی که آمریکا باید انجام دهند تا رفع کامل تحریم‌ها در یک مرحله صورت گیرد را، مشخص کنند. فهرستی از اقدامات باید مشخص شود. در کمیسیون مشترک برجام هم پذیرفته شده است که بازگشت گام به گام پذیرفته نیست. احتیاجی به این سیاست نداریم و کارهایی که ایران و آمریکا باید انجام دهند برای بازگشت به برجام، روشن است. البته ایران مجموعه اقداماتش را بعد از این‌که آمریکا اقداماتش را انجام داد و راستی‌آزمایی کردیم، انجام می‌دهد.

عراقچی گفت: این مجموعه اقدامات که دوطرف در یک مرحله باید انجام دهند را، مشخص کنند و ما در کمیسیون مشترک ترتیب و توالی اقدامات و جزئیات مربوط به زمان‌بندی آنها را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات بین ما و ۱+۴ در قالب کمیسون مشترک است این‌که این موارد را چگونه به آمریکا منتقل کنند به آنها مربوط است در وین یا هر جای دیگر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала