واکنش وزارت خارجه روسیه به افزایش هزینه های نظامی ناتو

© AP Photo / Gero Breloer واکنش وزارت خارجه روسیه به افزایش هزینه های نظامی ناتو
 واکنش وزارت خارجه روسیه به افزایش هزینه های نظامی ناتو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
در سال 2020 ، هزینه های دفاعی ناتو بالغ بر 1.09 تریلیون دلار بود و همچنان در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو استولتنبرگ، روسیه را به "رفتار تهاجمی" در ماه مارس متهم کرد و اعلام نمود که باید اقدامات خود را مهار کند، و در نتیجه ناتو به تقویت دفاع اتحاد و افزایش بودجه نیاز دارد.

آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2020
آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟

در راستای75 مین سالگرد تاسیس ناتو، وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که چنین سیاست ناتو فقط منجر به تشدید مسابقه تسلیحاتی جهانی می شود و بسیار عجیب به نظر می رسد.

وزارت امور خارجه در این خصوص بیانیه ای صادر کرد: "در این روز، 72 سال پیش، ناتو ایجاد شد تا" صلح را حفظ کند ". امروز این سازمان مسئول بمباران یوگسلاوی ، حمله به عراق، عملیاتی است که لیبی را در تاریکی فرو برد می باشد. در سال 2020 ، هزینه های دفاعی ناتو مجدداً افزایش یافت - 7.4٪ با افزایش هزینه دفاعی ناتو همراه شدیم".

همانطور که از جدول وزارت امور خارجه روسیه برمی آید، در سال 2020 هزینه های دفاعی ناتو 1.09 تریلیون دلار بوده و همچنان در حال رشد است. در کشورهای دیگر ، این ارقام 0.79 تریلیون دلار است و روسیه فقط 0.05 تریلیون دلار را تشکیل می دهد. در عین حال ، هزینه های دفاعی در جهان در سال 2020 از 1.8 به 1.93 تریلیون دلار افزایش یافت."

پیش از این، استولتنبرگ گفته بود كه اتحاد آتلانتیک شمالی روسیه را منبع خطر فوری نظامی نمی داند.

اخیراً نشریه آمریکایی دیپلمات نیروی دریایی روسیه را تهدیدی واقعی برای ناتو توصیف کرده و خاطرنشان کرده است که زیردریایی های روسیه هم در بازدارندگی هسته ای و هم در نمایش قدرت نقش مهمی دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала