عراقچی: هیچ گونه مذاکره ای با آمریکا نداریم

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر عراقچی
عراقچی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران بیان داشت که هیچ گونه مذاکره مستقیم و غیر مستقیم با آمریکا نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه گفت: آنچه ما در وین در کمیسیون مشترک دنبال می‌کنیم دقیقا مبتنی بر مواضع قطعی نظام است که توسط مقام معظم رهبری و مسئولین کشور بارها اعلام شده است.

عراقچی بیان داشت: ما در وین هیچ مذاکراتی با آمریکایی‌ها چه مستقیم چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای 1+4 مذاکره می‌کنیم و خواسته و شرط خودمان را برای بازگشت به برجام به آنها اعلام خواهیم کرد. بازگشت و خواسته ما این است که آمریکا اول همه تعهدات برجامی خود را انجام دهد و همه تحریم‌هایی که گذاشته را بردارد و بعد از آن ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و برمی‌گردیم.

عراقچی خاطر نشان کرد: اگر کشورهای 1+4 توانستند آمریکایی‌ها را از این جهت و به هر روشی که خودشان می‌دانند راضی کنند، طبیعی است که ما به آن عمل می‌کنیم. گفت‌وگوهای ما با 1+4 در وین گفت‌وگوهای کاملاً فنی در مورد تحریم هایی است که باید برداشته شود و اقداماتی که ایران انجام دهد و ترتیب اینکه آمریکایی‌ها باید ابتدا انجام بدهند و راستی‌آزمایی شود.

وزارت خارجه ایران لغو گام به گام تحریم های آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
وزارت خارجه ایران لغو "گام به گام" تحریم ها را رد کرد

وی افزود: این را هم بگویم که ما هیچ طرح گام به گام یا پیشنهاد گام به گام نداریم و قبول نمی‌کنیم، یک گام از نظر ما بیشتر وجود ندارد و آن این است که آمریکا تمام تحریم‌هایی که بعد از خروج ترامپ مجددا اعمال شد یا جدیداً اعمال شد و یا برچسب آن عوض شد اینها باید مشخص شود و آمریکا باید اینها را بردارد بعد ما راستی‌آزمایی می‌کنیم و به تعهداتمان برمی‌گردیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: اینکه گام نهایی که آنها باید انجام دهند و ما باید انجام دهیم دقیقاً باید تعریف شود، این فقط در گفت‌وگوهای فنی ما با کشورهای 1+4 انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала