جزئیات گفت‌و‌گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و فرانسه پیش از نشست وین

© AP Photo / Pool/ Olivier Matthysلودریان خطاب به ظریف: ایران از هرگونه نقض بیشتر تعهدات کنونی خودداری ورزد
لودریان خطاب به ظریف: ایران از هرگونه نقض بیشتر تعهدات کنونی خودداری ورزد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
اشتراک
وزرای خارجه ایران و فرانسه پیش از نشست وین به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران امروز (شنبه) به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.

آمریکا در نشست کمیسیون برجام در وین شرکت می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
آمریکا در نشست کمیسیون برجام در وین شرکت می کند

 در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه فرانسه به نقل از وزیر خارجه این کشور آمده است: من از آغاز مجدد گفت‌وگوها درباره موضوع هسته‌ای در وین استقبال کردم. من بر نقش سازنده‌ای که تروئیکای اروپایی درباره آغاز مجدد چنین گفت‌وگوهایی ایفا کردند،‌ تاکید کرد که این اقدام در ادامه تلاش‌های قاطعی است که فرانسه، آلمان و انگلیس برای حفظ برجام از سال ۲۰۱۷ داشته‌اند.

لودریان بیان داشت: از ایران خواستم در مذاکراتی که انجام خواهد شد، عملکردی سازنده داشته باشد. آنها باید طی هفته‌های آینده شناسایی اقدامات ضروری برای بازگشت کامل به پایبندی به توافق هسته‌ای را ممکن سازند. این هدفی است که توسط تمامی کشورهای عضو برنامه جامع اقدام مشترک همچنین آمریکا به نمایش گذاشته شده است. فرانسه نیز به روشی علمگرا و مطالبه گرانه شرکت خواهد کرد.

وزیر خارجه فرانسه افزود: در شرایطی که همه تمایل خود را برای انجام این مذاکرات با حسن نیت نشان می‌دهد، با هدف توافق سریع، من ایران را فرا می‌خوانم که از هرگونه نقض بیشتر تعهدات کنونی خود در زمینه هسته‌ای را که می‌تواند پویایی از سرگیری مذاکرات را تضعیف کند،‌ خودداری ورزد.

لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا روز گذشته پس از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک در بیانیه‌ای اعلام داشت: طبق بیانیه مشترک وزرا در ۲۱ دسامبر، شرکت کنندگان در نشست، چشم انداز بازگشت کامل آمریکا به برجام را مورد ملاحظه قراره داده و بر آمادگیشان برای پرداختن موثر به این موضوع در طی اقدامی مشترک تاکید کردند. شرکت کنندگان همچنین بر تعهدشان نسبت به حفظ برجام تاکید کرده و درباره چگونگی اطمینان یافتن از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن گفت و گو کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала