اولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند

© Sputnik / Alexander Natruskinاولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند
اولیانوف: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران هستند   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2021
اشتراک
میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام نمود که شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون برجام آماده حل اختلافات پیرامون توافق ایران (برجام) هستند.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت: شرکت کنندگان در جلسه کمیسیون مشترک برجام آمادگی خود را برای حل مسائل بحث برانگیز پیرامون توافق ایران تأیید کردند.

واکنش واشنگتن به نشست قریب‌الوقوع برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2021
واکنش واشنگتن به نشست قریب‌الوقوع برجام

میخائیل اولیانوف  در این خصوص گفت:"جلسه مجازی کمیسیون مشترک برجام به پایان رسیده است. این مذاکرات بصورت تجاری بود و ادامه خواهد یافت. تصور این است که ما در مسیر درستی هستیم، اما مسیر بعدی آسان نخواهد بود و نیاز به تلاش های شدید دارد. طرف های مربوطه برای این کار آماده هستند.". میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که موضوع احتمال احیای برنامه جامع اقدام مشترک مشترک (برجام) در مورد ایران طی یک و نیم تا دو ماه آینده حل خواهد شد. وی گفت: در مورد ایران، وضعیت روشن نیست. ما اکنون در یک مرحله انتقالی هستیم و در یک و نیم تا دو ماه آینده، در این خصوص تصمیم گیری می شود که آیا امکان احیای برجام، معروف به توافق هسته ای وجود دارد یا این توافق تا پایان سال در حالت نیمه تجزیه خواهد ماند. به گفته وی، تا کنون هیچ مذاکره مستقیمی در این خصوص انجام نشده است، اما تماس های دیپلماتیک همچنان ادامه دارد. در عین حال اولیانوف به عامل زمان اشاره کرد. وی به ویژه یادآوری کرد که انتخابات ریاست جمهوری قرار است 18 ژوئن در ایران برگزار شود، در آستانه و پس از آن مذاکره بسیار دشوار خواهد بود.

در نشست مجازی امروز "اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند".

در پایان، "طرف های برجام ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام های هسته‌ای را از‌طریق گروه های کارشناسی مربوطه مشخص کنند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала