لاوروف آمریکا را به بهره برداری از داعش متهم کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف آمریکا را به بهره برداری از داعش متهم کرد
لاوروف آمریکا را به بهره برداری از داعش متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ایالات متحده را به استفاده از سازمان تروریستی "دولت اسلامی" (داعش ، ممنوع در فدراسیون روسیه) متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک،لاوروف  این مطلب را در جلسه کنفرانس خاورمیانه ای باشگاه بین المللی بحث و گفتگوی  والدای تحت عنوان "خاورمیانه در جستجوی احیای از دست رفته" اعلام کرد.

نصرالله‎ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
نقش دستگاه‌های امنیتی آمریکا در جذب سرکردگان داعش

لاوروف گفت:  واشنگتن از این گروهک تروریستی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه استفاده می کند. وی همچنین ایالات متحده را به "غارت" نفت و سایر منابع سوریه و همچنین تلاش برای ایجاد بی ثباتی دراین  کشور عربی متهم کرد.

ایالات متحده بارها و بارها به "سرقت نفت سوریه" متهم شده است: مقامات آمریکایی در این مورد با شبه نظامیان، به عنوان مثال نمایندگان اتحاد نیروهای دموکراتیک سوریه (DSS ، SDF) به توافق رسیده اند. واشنگتن در فوریه سال 2020 شروع به گسترش دو پایگاه بزرگ خود در سوریه برای حفظ حضور در منطقه میدان های نفتی کرد. این اتفاق علی رغم اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در مورد عقب نشینی نیروها از این میادین رخ داد.

سوریه قبل از آغاز درگیری مسلحانه در سال 2011 حدود 380 هزار بشکه نفت در روز تولید می کرد. پس از آن، دمشق کنترل بسیاری از میادین نفتی را از دست داد که  در ساحل شرقی رود فرات و در استان دیرالزور واقع شده اند. اکنون این معادن نفت توسط شبه نظامیان کنترل می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала