جامعه جهانی برای حل بحران سوریه اراده واقعی ندارد

© Photo / IRNAجامعه جهانی برای حل بحران سوریه اراده واقعی ندارد
جامعه جهانی برای حل بحران سوریه اراده واقعی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، در صفحه توییتری در پست های پنج گانه از عدم اراده سیاسی جامعه جهانی در قبال بحران سوریه نوشت.

به گزارش اسپوتنیک، غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، در صفحه توییتری سفارت ایران در بلژیک در رابطه با وضعیت بحران سوریه نوشت: بحران ده ساله سوریه نشان دهنده عدم اراده واقعی جامعه جهانی برای حل بحران با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها است.

​وی افزود: از زمان شروع بحران سوریه، ایران از راه حل های سیاسی حمایت کرده است، ایران با هدف پایان دادن به عملیات نظامی و یافتن راه حل سیاسی، فرایند نشست قالب آستانه را با همکاری شرکای خود روسیه و ترکیه، علاوه بر همکاری مداوم با آقای پدرسون آغاز کرد.

​دهقانی یادآور شد: جامعه بین المللی باید بیشتر از احتمال احیای مجدد داعش و ظهور مجدد سایر گروه های تروریستی محتاط باشد. همچنین اطمینان از بازگشت ایمن و با وقار همه پناهندگان سوری، بدون استفاده از آنها برای امتیازات سیاسی، بسیار مهم است.

​جهان توسط کووید-۱۹ ویران شده و سوریه به شدت تحت تأثیر فاجعه های جنگ و ویروس قرار گرفته است، وضعیت فعلی اهمیت بازسازی و کمک های بشردوستانه به مردم سوریه را صرف نظر از وابستگی های سیاسی یا منطقه آنها در این برهه برجسته می شود.

​سفیر ایران در بروکسل تاکید کرد: فقط سوری ها باید آینده کشورشان را بدون دخالت خارجی تعیین کنند. تحمیل بر سوریه و در عین حال تشویق آن برای شرکت در روند سیاسی غیرقابل قبول است. ایران آماده تلاش های مشترک با هدف حل بحران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала