کاخ سفید: همچنان درب های دیپلماسی به روی ایران باز است

© AFP 2023 / Nicholas KAMMکاخ سفید: همچنان درب های دیپلماسی به روی ایران باز است
کاخ سفید: همچنان درب های دیپلماسی به روی ایران باز است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام داشت: ما برای دستیابی به توافقی برای بازگشت هر دو طرف به انجام تعهدات تحت توافق برجام آماده ایم تا تعامل دیپلماتیک سازنده را از سر بگیریم.

به گزارش اسپوتنیک، جنیفر پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، روز سه شنبه در جلسه توجیهی منظم خبرنگاران اذعان کرد: ایالات متحده همچنان درب های تعامل دیپلماتیک با ایران را باز نگه داشته است که به هر دو طرف اجازه می دهد تا به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برنامه هسته ای ایران بازگردند.

مقام ارشد ایرانی، توقف غنی سازی را مشروط به لغو همه تحریم های آمریکا دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2021
مقام ارشد ایرانی توقف غنی سازی را مشروط به لغو همه تحریم های آمریکا دانست

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا افزود: ما همچنان به ادامه روند دیپلماتیک برای تعیین مراحل بعدی متعهد هستیم. بعضی اوقات این اقدام زمان بر است و ما این را از مذاکرات قبلی با ایران به طور قطع درک کرده ایم.

پساکی در پاسخ به سوالی در این مورد، که آیا منطقی است که واشنگتن هرگونه پیشنهاد اضافی را برای کاهش تحریم به تهران ارائه دهد، در صورتیکه طرف ایرانی قبلاً از مذاکره مجدد خودداری کرده است تا زمانی که ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند؟ وی تصریح کرد: ما برای دستیابی به بازگشت هر دو طرف به انجام تعهدات تحت توافق برجام آماده ایم تا تعامل دیپلماتیک سازنده را از سر بگیریم. این پیشنهاد برای شروع بحث و گفتگو همچنان معتبر است.

در بیانیه مأموریت دائمی ایران در سازمان ملل که روز سه شنبه در توئیتر منتشر شد، آمده است كه برای بازگشت ایالات متحده به برجام نیازی به پیشنهادات اضافی آمریكا نیست، فقط "اراده سیاسی از طرف واشنگتن" كافی است.

علاوه بر این، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تأخیر در لغو تحریم های آمریکا احتمال بازگشت به توافق هسته ای را کاهش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала