کره شمالی شورای امنیت را متهم کرد

© AFP 2023 / Kim Won-Jinآزمایش موشک در کره شمالی
آزمایش موشک در کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2021
اشتراک
پیونگ یانگ: آزمایش های موشکی با هدف دفاع از خود در برابر تهدیدات کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، پیونگ یانگ شورای امنیت را متهم به آن کرد که در نشست اخیرش درباره این کشور اتخاذ سیاست دوگانه اتخاذ کرده است.

کمیته تحریم‌های شورای امنیت انجام آزمایش های موشکی توسط دولت کره شمالی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده بود که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ری بیونگ چول دبیرکل کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در این باره گفت که این آزمایش با هدف دفاع از خود در برابر تهدیدات کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است.

 نشست فوری شوراى امنيت ملي كاخ سفيد درباره ايران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2021
نشست فوری شورای امنیت ملی كاخ سفید درباره ایران

کره شمالی در روزهای اخیر به صورت متوالی دست به آزمایش موشک‌های بالستیک زده است، مسأله‌ای که موجب نگرانی ژاپن، کره جنوبی و آمریکا شده است. در همین راستا، مقام‌های کره شمالی بامداد جمعه اعلام کردند که یک موشک هدایت شونده تاکتیکی را آزمایش کرده‌اند.

براساس گزارش مقام‌های پیونگ یانگ، در این آزمایش موشکی برخلاف رویه‌های پیشین، کیم جونگ اون، رهبر این کشور حضور نداشته است.

گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌ها را انجام داد. بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این آزمایشات خاطرنشان کرد که کره شمالی با اقدامات خود قطعنامه ۱۷۱۸ سازمان ملل را که مانع از پرتاب موشک های بالستیک یا انجام آزمایش‌های هسته‌ای می شود را نقض کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала