ناتو روسیه را تهدیدی علیه امنیت آتلانتیک اروپایی می داند

© AP Photo / Virginia Mayoناتو روسیه را تهدیدی علیه امنیت آتلانتیک اروپایی می داند
ناتو روسیه را تهدیدی علیه امنیت آتلانتیک اروپایی می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
ناتو به سازگاری خود با چالش های مطرح شده توسط روسیه از جمله تروریسم بین المللی، تهدیدهای سایبری و ترکیبی ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که به دنبال نتایج اولین روز کار شورای ناتو در سطح وزرای خارجه اتحاد بیان شد، در این پیام آمده است: اقدامات تهاجمی روسیه تهدیدی برای امنیت اروپا و آتلانتیک است، تروریسم در تمام اشکال و مظاهر آن تهدیدی دائمی برای همه ما است.

انگلیس روسیه را تهدید اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
انگلیس روسیه را تهدید اعلام کرد

همچنین ذکر شده است، که رژیم های استبدادی نظم جهانی حاکمیت را با تهدیدهای ترکیبی و سایبری، استفاده سوء از فن آوری های جدید به چالش می کشند.

ناتو همچنین اظهار داشت، که مشارکت فرا آتلانتیک به عنوان یک عنصر اصلی انسجام سیاسی و یک ستون مهم در نظم جهانی مبتنی بر قوانین باقی خواهد ماند.

صبح روز ۲۳ مارس گزارش شد، که جلسه جداگانه ای برای مقابله با روسیه اختصاص داده خواهد شد، جلسه ای که چهارشنبه ۲۴ مارس برگزار می شود.

ژوزپ بورل رئیس دیپلماسی اروپا و وزیران خارجه فنلاند و سوئد، اعضای اتحادیه اروپا، به جز اعضای ناتو در آن شرکت خواهند کرد.

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ گفت: ناتو اقدامات روسیه را در سالهای اخیر بیشتر و بیشتر تهاجمی می داند، اما وقتی از او سوال شد که آیا او با نظر بایدن در مورد مقامات روسی هم نظر است، وی از پاسخ دادن امتناع ورزید.

دبیرکل ناتو تأکید کرد: اتحادیه آتلانتیک همچنان به رویکرد "ترکیبی" در روابط با فدراسیون روسیه پایبند است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала