هر نقطه از عربستان و امارات هدفی مشروع برای یمن است

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisهر نقطه از عربستان و امارات هدفی مشروع برای یمن است
هر نقطه از عربستان و امارات هدفی مشروع برای یمن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن با تأکید بر تداوم مقابله نیروهای مقاومت یمن با متجاوزان سعودی و اماراتی، گفت: هر نقطه از عربستان و امارات هدفی مشروع برای مقاومت یمن است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، یاسر الحوری دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن، اظهار داشت: عملیات بازدارنده پنجم در راستای یک اقدام استراتژیک نظامی علیه متجاوزان سعودی انجام شد؛ تجاوزی که آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز در آن دست دارند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
حملات پهپادی یمن به آرامکوی عربستان

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن افزود: هدف اصلی و اساسی نیروهای یمنی از انجام این عملیات استراتژیک مخابره این پیام بود که یمنی‌ها از دفاع از خود دست نمی کشند و به مقابله با متجاوزان ادامه می ‌دهند. ما قدرت بازدارندگی خود را به رخ دشمن سعودی می کشیم. آنها نباید قدرت یمنی ‌ها را دست کم بگیرند. قدرت و توانمندی‌ یمنی‌ ها بیش از آن چیزی است که عربستان سعودی فکرش را می ‌کند.‌

وی تأکید کرد که عربستان سعودی و متحدانش در حال حاضر به فکر غارت ثروت ‌های یمنی‌ ها هستند. الحوری با اشاره به عملیات نظامی ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن علیه اهداف دقیق و حساس در پایتخت عربستان نیز تصریح کرد: ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن موفق شدند اهداف سعودی در شهر «ریاض» را به دقت هدف قرار دهند. این یک پیشرفت در توانمندی نظامی یمن محسوب می ‌شود و نشأت گرفته از اراده حقیقی یمنی‌ها است.

الحوری همچنین عنوان کرد: امروز یمنی‌ها از لحاظ نظامی به توانمندی‌ هایی که به دنبال آن بودند، دست یافته اند. امکانات نظامی برای هدف قرار دادن اهداف حیاتی سعودی، نزد یمنی‌ها موجود است. این مسأله بدان معناست که تداوم تجاوزگری سعودی، تبعات سنگینی برای آن به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل شورای عالی سیاسی یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به نبرد سرنوشت ساز مأرب نیز اشاره کرد. وی در این ارتباط اظهار داشت: هدف از آغاز عملیات استراتژیک مأرب پاکسازی آن از لوث متجاوزان بوده است. ما می‌خواهیم که یمنی ‌ها مأرب را اداره کنند و نه سعودی‌ ها و اماراتی‌ ها. کسانی که به دنبال تحقق صلح در یمن هستند باید محاصره بنادر، فرودگاه ‌ها و اماکن دیگر در یمن را لغو کنند. کسانی که خواهان صلح هستند، کشتی‌های حامل فرآورده ‌های نفتی یمن را آزاد سازند.

وی بر نقش آفرینی ایالات متحده آمریکا و انگلیس در نبرد مأرب اشاره کرد و گفت: آمریکا و انگلیس به دنبال صلح در یمن نیستند. مواضعی که در خصوص لزوم برقراری صلح در یمن اتخاذ می ‌کنند، عمدتاً تاکتیکی است تا واقعی. آنها برای حفظ منافع خود در مأرب تلاش می ‌کنند. منافع آنها در شهر مأرب، نفت و گاز این شهر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала