وزیر دفاع آمریکا: توان مبارزه با کره شمالی را همین امشب داریم

© REUTERS / Carlos Barriaوزیر دفاع آمریکا: توان مبارزه با کره شمالی را همین امشب داریم
وزیر دفاع آمریکا: توان مبارزه با کره شمالی را همین امشب داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
پنتاگون کره شمالی را تهدید کرده و گفته همین امشب آماده مبارزه با این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه، کره شمالی را تهدید کرد و در واکنش به انتقاد پیونگ ‌یانگ از آغاز رزمایش کره جنوبی و آمریکا گفت نیروهای آمریکا آماده‌اند "همین امشب مبارزه کنند".

کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را قطع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
کره شمالی روابط دیپلماتیک خود با مالزی را قطع کرد

نیروهای آمریکایی و کره جنوبی بعد از یک سال متوقف کردن رزمایش نظامی خود به دلیل شیوع ویروس کرونا این رزمایش را از سر گرفته ‌اند. این اقدام با انتقاد شدید کره شمالی روبه ‌رو شد.

به گزارش نیویورک‌ پست، لوید آستین اظهار داشت: نیروهای ما آماده‌اند همین امشب مبارزه کنند و  ما پیشرفت در جهت انتقال نهایی کنترل عملیاتی دوران جنگ به فرماندهی نیروهای ترکیبی آینده تحت فرماندهی جمهوری کره ادامه می‌دهیم.

او اضافه کرد: با آنکه فراهم آوردن شرایط مربوط به این انتقال نیازمند زمان بیشتر خواهد بود اطمینان دارم که این فرایند اتحاد ما را قوی‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر، دولت جدید آمریکا در حال بررسی سیاست این کشور در رابطه با کره شمالی است و پیش بینی می شود سیاست جدید واشنگتن ماه آینده اعلام شود.

کیم جونگ اون اندکی قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید، از گسترش زرادخانه هسته‌ ای کشورش خبر داده و آمریکا را "بزرگترین دشمن" کشورش خوانده بود.

جو بایدن در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری، رهبر کره شمالی را "جنایتکار" خوانده و گفته بود، تنها در صورتی حاضر به ملاقات و گفتگو با اوست که از زرادخانه اتمی خود دست بردارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала