واکنش وزارت خارجه روسیه به گسترش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش وزارت خارجه روسیه به گسترش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو
واکنش وزارت خارجه روسیه به گسترش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که گسترش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به شانس عادی سازی روابط دوجانبه نمی‌افزاید.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که افزایش فشار تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو به شانس عادی سازی روابط دوجانبه نمی‌افزاید.

تحریم‌های تسلیحاتی جدید آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
تحریم‌های تسلیحاتی جدید آمریکا علیه روسیه

به گفته ریابکوف، چنین مسیری بر "شانس عادی سازی روابط نمی‌افزاید". این دیپلمات روس افزود: "اما مسئولیت خراب شدن بیشتر روابط روسیه و آمریکا، در هر صورت، کاملاً بر عهده ایالات متحده است. در این شکی نیست."

در گزارش سرویس‌های اطلاعات آمریكا که در روز سه شنبه منتشر شد، مسكو به تلاش برای حمایت از دونالد ترامپ، بی اعتبار كردن جو بایدن و "ایجاد اختلاف" در جامعه آمریکا متهم شده است. ایران، حزب الله و کوبا نیز از جمله بازیگرانی اعلا شدند که گفته می‌شود سعی در نفوذ در انتخابات آمریکا داشته‌اند. در این گزارش فرض بر این است که چین در انتخابات ایالات متحده تلاش فعالی نداشته است. پس از انتشار این گزارش بود که اطلاعاتی در مورد احتمال گسترش تحریم‌ها علیه مسکو در رسانه‌های آمریکایی مطرح گردید.

پیش از این، ریابکوف در مورد احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل ادعای مداخله در انتخابات سال ۲۰۲۰، اظهار داشته بود که مسکو نسبت به چنین تهدیدی "آرام" است، زیرا این محدودیت‌ها پیشتر بیش از ۹۰ بار اعمال شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала