کره شمالی تهدید به لغو توافقنامه نظامی با کره جنوبی کرد

© AP Photo / Pool / Jorge Silvaکیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم
کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی و عضو علی البدل کمیته مرکزی قدرتمند «حزب کارگر» حاکم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
اشتراک
کیم یو جونگ، رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه خواهر رهبر کره شمالی که از سوی آژانس تلگراف مرکزی کره شمالی منتشر شده است، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی و معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگر کره، رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد.

پیشتر اعلام شده بود که از 8 تا 18 ماه مارس رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی برگزار خواهد شد. پاندمی کرونا بر برگزاری آن تأثیر گذاشت و البته واکنش منفی کره شمالی یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار اعلام شد. وزیر « وحدت جنوب» در این رابطه اعلام کرد که امیدوار است کره شمالی «انعطاف و خردمندی» نشان بدهد.

پول ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
آیا آزادسازی پول‌های ایران در کره جنوبی عملیاتی شده است؟

کیم یو جونگ، اینگونه اعلامیه ها را « احمقانه و پررویی» نامید. وی گفت که در تمام این مدت، کره شمالی مخالف رزمایش های نظامی مشترک بود و حتی یکبار هم مقایس و اشکال برگزاری آن بررسی نشده بود. زیرا «ماهیت و کنه رزمایش های نظامی تهاجمی» تغییری نمی کند و هیچ ربطی به مقیاس و شکل برگزاری آن ها ندارد».

کیم یو جونگ افزود:« در دنیا نمی توان فردی را پیدا کرد که « سگ وحشی را یک گوسفند بداند فقط به این دلیل که آن را گوسفند می نامند. ما باید مسأله لغو کمیته اتحاد مسالمت آمیز سرزمین مادری را مطرح کنیم که سازمانی برای گفتگو با جنوب است و دیگر بهانه ای برای موجودیت آن در شرایط کنونی وجود ندارد.

در آینده ما مواضع و رفتار مقامات کره جنوبی تحت نظر قرار خواهیم داد و حتی انجام اقدامات فوق العاده را در نظر خواهیم گرفت، البته در صورتی که مقامات کره جنوبی به خود اجازه بدهند دست به عملیات تحریک آمیزتر بزنند. در اینصورت ما قاطعانه توافق در عرصه نظامی بین کره شمالی و جنوبی را لغو خواهیم کرد. همیشه اینگونه رفتار، نتایجی خواهد داشت که کره جنوبی باید به آن ها توجه کند.

همکاری و تبادل نظر با مقامات کره جنوبی نیز بی معناست. هر چند کره جنوبی قول داده بود که دست از برگزاری رزمایش ها بکشد، اما در سال 2018، بیش از 110 رزمایش در مقیاس گوناگون برگزار کرد، در سال 2019، بیش از 109 و در سال 2020 بیش از 170 رزمایش.

کره شمالی بارها خویشتنداری از خود نشان داده و به کره جنوبی امکان دیگری واگذار کرده و هشدار داده است که در صورت ادامه رزمایش های نظامی علیه پیونگ یانگ، نتیجه چه خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала