رای الیوم: اسرائیل پیروز جنگ کشتی‌ ها با ایران نمی شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / رای الیوم: اسرائیل پیروز جنگ کشتی‌ ها با ایران نمی شود
رای الیوم: اسرائیل پیروز جنگ کشتی‌ ها با ایران نمی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به اتفاقات اخیر و هدف قرار گرفتن یک کشتی ایرانی در دریای مدیترانه تاکید کرد که اسرائیل نمی تواند پیروز جنگ کشتی ها شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم، در یادداشتی نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه گذشته اطلاعاتی فاش کرد مبنی بر اینکه نیروهای دریایی اسراییل طی دو سال گذشته ۱۲ کشتی ایرانی را مورد هدف قرار داده اند که محموله های نفتی و مواد غذایی و چه بسا تجهیزات نظامی را با خود برای بنادر سوریه به همراه داشتند که آخرین آنها هفته گذشته به وقوع پیوست و منایع اسرائیلی نیز این مساله را تایید کردند، این امر ثابت می کند که نتانیاهو به دنبال درگیری نظامی جزئی یا کلی است تا در صورت ناکام ماندن در انتخابات پارلمانی که قرار است کمتر از ۱۰ روز دیگر برگزار شود، مدت حکمرانی خود را افزایش دهد.

کارشناس ایرانی: اسرائیل پشت حمله به کشتی «ایران شهرکرد» است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
کارشناس ایرانی: اسرائیل پشت حمله به کشتی «ایران شهرکرد» است

وی می نویسد: اگر نتانیاهو قصد دارد که این جنگ را شدیدتر کند در آن صورت مرتکب ''بزرگترین اشتباه عمر خود'' شده است زیرا یک نوع ماجراجویی به شمار می رود که ممکن است به نفع او و یا حامیان آمریکایی اش نباشد. او می خواهد آنها را درگیر چنین جنگی کند در حالی که در موارد مشابه آن در افغانستان و عراق شکست خورده اند و راه فراری برای خود نمی یابند و اکنون نیز با ائتلاف روسی، چینی، ایرانی و کره شمالی در جنوب شرق آسیا مواجه است که این ائتلاف در حال کامل شدن است. اسرائیل درحال حاضر در محاصره کامل بیش از نیم میلیون موشک نقطه زن قرار دارد و بخش عمده خطوط کشتیرانی ناامن شده است و ممکن است که حمله دو هفته پیش به کشتی اسرائیلی در خلیج عمان آغاز واکنش به اقدامات تجاوزکارانه این رژیم باشد.

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: ایران و هم پیمانانش در یمن، لبنان و عراق بر آب های دریای سرخ و دریای مدیترانه و خلیج فارس سیطره دارند، علاوه بر این گروه های وابسته به آنها در تنگه هرمز و باب المندب و خلیج عقبه حضور دارند. کسی که کشتی اسرائیلی را در خلیج عمان هدف قرار می دهد می تواند سایر کشتی ها را در سایر آب های آزاد جهان هم هدف قرار دهد.

عطوان در ادامه تاکید کرد: اگر جنگ کشتی های باری شعله ور شود اسرائیل نمی تواند طرف پیروز در آن باشد. همچنین بنیامین نتانیاهو اخیرا در اظهاراتی گفت که به هر قیمتی که شده است مانع استقرار ایران در سوریه و دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای خواهد شد. این اظهارات در حقیقت یک نوع "یاوه گویی انتخاباتی" است. سه سال بمباران ''اهداف ایرانی'' در سوریه نتوانست ایران را وادار کند تا مشاوران نظامی و گروه های وابسته به خود را از سوریه خارج کند بلکه بر تعدادشان افزود و موقعیت خود را تقویت و به مشروعیت خود عمق بیشتری بخشید.

در این همچنین یادداشت آمده است: سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران برای اولین بار اذعان کرد که کشتی کانتینربر ایران چهارشنبه گذشته در دریای مدیترانه در معرض یک هجوم تروریستی قرار گرفت و تصاویری از ضرر و زیان های وارد شده به این کشتی منتشر شد . چه بسا این اعتراف بی سابقه می تواند به حملات انتقام جویانه در آینده نزدیک توجیه و مشروعیت ببخشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала