انتصاب رئیس جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح ارمنستان

© Sputnik / Asatur Yesayants ارمنستان
 ارمنستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
آیا آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان پیشنهاد پاشینیان را پذیرفته است؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره در سایت ریاست جمهوری ارمنستان، آرمن سرکیسیان یکبار دیگر پیشنهاد نیکول پاشینیان، نخست وزیر در باره انتصاب آرتاک داوتیان  به عنوان رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح کشور را رد کرد. بر طبق قانون، او بطور خودکار این سمت را دریافت خواهد کرد.

در خبر مربوطه آمده است:«ریاست جمهوری فرمان انتصاب را امضا نکرده و به دادگاه قانون اساسی رجوع نکرده است».

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان رئیس جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح این کشور را پیشنهاد کرد.

پاشینیان روز 10 مارس (چهارشنبه) از آرمن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان خواست ژنرال آرتاک داوتیان را به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ارمنستان منصوب کند.

ترکیه درباره پیامدهای فشارهای آمریکا هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2021
ترکیه درباره پیامدهای فشارهای آمریکا هشدار داد

گفتنی است که نیکول پاشینیان اواخر فوریه ضمن متهم کردن اونیک گاسپاریان، رئیس پیشین ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ارمنستان به تلاش برای کودتا بر ضد دولت، دستور برکناری وی را از این سمت صادر کرد. گاسپاریان پس از آن به تلاش برای کودتا متهم شد که استعفای نخست وزیر را خواستار شد.

گاسپاریان نیز اعلام کرد در اعتراض به تصمیم نخست وزیر برای برکناری وی به دستگاه قضایی متوسل شده است.

حران سیاسی در ارمنستان پس از صحبت پاشینیان در مورد موشک های روسی اسکندر روسی ، اعتراضات در ایروان آغاز شد. اظهار داشته بود که موشک های روسی «اسکندر» تحویل داده شده به ایروان خراب هستند و  این موشک های مورد استفاده نیروهای مسلح ارمنستان در قره باغ منفجر نشده یا فقط 10٪ منفجر شده اند. این ادعا خشم ارتشیان ارمنی  و مخالفان پاشینیان را برانگیخت و آنها گفتند که رئیس کابینه وزیران ارمنستان در تلاش است تا شکست های خود را توجیه کند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود ارمنستان در درگیری در قره باغ از موشک های اسکندر خود استفاده نکرده و این سامانه های موشکی در انبارهای نیروهای مسلح این کشور بوده است.

پس از آن، یک بحران سیاسی جدید در ارمنستان آغاز شد. به پیشنهاد پاشینیان، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهور ارمنستان، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل را برکنار کرد که به گفته رسانه ها سخنان نخست وزیر در مورد موشک های اسکندر را به سخره گرفته بود. ارتش نیز به نوبه خود خواستار استعفای خود پاشینیان شد. نخست وزیر این حادثه را تلاش برای کودتا خوانده و قول داد اونیک کاسپاریان، رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала