لاوروف: راه حل بازگشت به برجام، گام های همزمان ایران و آمریکاست

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: راه حل بازگشت به برجام، گام های همزمان ایران و آمریکاست
لاوروف: راه حل بازگشت به برجام، گام های همزمان ایران و آمریکاست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه بیان داشت که باید گام های همزمان توسط آمریکا و ایران برای ازسرگیری برجام برداشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، وی بیان داشت که مسکو خواستار برداشتن گام های همزمان برای بازگشت به معاهده هسته ای با ایران است و از همه می خواهد که از چانه زنی دست بردارند.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در دوبی با وزیر خارجه امارات گفت: « ما مطمئنیم که اکنون نباید برنامه از سرگیری کامل برجام را با برنامه های دیگری، حتی با ملاحظات و نگرانی های بسیار مهم درگیر کرد.»

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد برای اینکه این برنامه را در آینده ای نزدیک حل شود ما معتقدیم که گام های همزمان آنرا ممکن می سازد، گام های همزمان و مرحله به مرحله که باید توسط ایران و آمریکا برداشته شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
گزارش و تحلیل
ربیعی: برجام تنها راه تامین کننده ی صلح درجهان است

لاوروف خاطر نشان کرد: « اگر ما اکنون بر این مسئله تکیه کنیم که چه کسی اول باید به رعایت وظایف برجام بازگردد، این چانه زنی ممکن است بی انتها و بی پایان باشد.»

به گفته وزیر خارجه روسیه، مفهوم امنیت منطقه ای در حوزه خلیج فارس یکی از فاکتورهای مهم در حل مشکلات است. وی یادآوری کرد که روسیه سالهای طولانی این مفهوم را پیش می کشد. لاوروف گفت: « ما این مفهوم را در ارتباط با تحولاتی که در جهان و منطقه رخ می دهد، به روز می کنیم .»  

لاوروف افزود: «بازگشت به مسائلی که اکنون در ارتباط با از سرگیری برجام مطرح است ازجمله مسائلی که به عنوان پیش شرط برای ایران، در واقع موشک ها و سیاست در منطقه می آید، معتقدیم که با برگزاری کنفرانس های امنیت در منطقه خلیج که توسط ما پیشنهاد شده بر پایه اصول احترام به منافع یکدیگر، بر پایه اصول تساوی و لزوم حرکت به سمت مصالحه قابل قبول متقابل حل و فصل می شود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала